In e-mail geen link of download mogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

terma000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2005
Als ik een e-mail krijg met een link of iets moet downloaden krijg ik een venster met de vraag koppeling zoeken en onderaan staat dan alleen bestandstype .exe. Eenmaal wilde ik een pdf file downloaden en klikte koppeling zoeken op adobe acrobat. Nu komt steeds adobe tevoorschijn.Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het herstellen.
Als ik zie dat ik bij een e-mailtje wat moet downloaden heb ik het niet geopend en ben naar Planet webmail gegaan en via die weg ging het wel. Volgens mij heb ik vermoedelijk een verkeerde toets aangeslagen maar kan het niet herstellen.
Ik heb XP Prof, IE,outlook.
Wie kan mij helpen?
M.v.g
Gerrit Termaat
G.C.Termaat

Welkom bij HelpMij, terma000 !

Als je een bestand op dergelijke wijze opent, en je selecteerd de verkeerde (of de juiste) let dan goed op of er GEEN vinkje staat "dit bestand altijd met dit programma openen" (of iets van gelijke strekking)
Daar kun je makkelijk de fout mee ingaan.

Om dit te herstellen, handel als volgt.
Open windows verkenner, extra, mapopties, betandtypen.
Zoek naar de extensie waar het mee fout gaat.
Opent een pdf bestand niet meer met adobe, zoek dan naar pdf, en verwijder de gegevens hier.

Vervolgens kun je een pdf bestand weer aanklikken om te gaan openen.
Selecteer nu de juiste adobe, en plaats het vinkje, zodat windows de volgende keer automatisch selecteerd.

links en dowloaden vanaf e-mail niet mogelijk

Ik heb geprobeerd het bericht van Paul RT uit te voeren, maar is niet gelukt.
De oplossing vond ik in Computer-idee en wel:
Internet Explorer opstarten daarna Extra, Internet opties op het tabblad programma's klikt u Webinstellingen herstellen en toen was het opgelost.
Met vriendelijke groet
Gerrit Termaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan