In een access-formulier een overzicht krijgen van de windows mappenstructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

mebisahans

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Beste lezer,

Ik ben bezig met het aanpassen van een Ziekteverzuim registratie module. Deze loopt vlekkeloos.
Echter.... uit het kamp van de gebruikers klinkt nu de wens om een schermpje en/of tabel op een bepaald formulier te hebben welke de mapstructuur van Windows toont met daarin de bestanden wel ook nog een aanroepbaar moeten zijn. Eigenlijk zoiets wat je ook krijgt als je in b.v. Excel een bestand wilt openen. Dit zijn in het algemeen PDF bestandjes. die dan met een simpele dubbelklik van de muis op het scherm getoverd moeten worden.

Wie kan mij helpen dit te realiseren.

Allereerst welkom op HelpMij!

Je stelt een enigszins vreemde vraag, zeker omdat ik in Excel niet zou weten hoe je een PDF bestand kunt openen... volgens mij moet dat toch met een PDF reader! Excel gaat echt stuiteren als je een pdfje opent!
Je wilt dus op een formulier kunnen bladeren naar een map, en dan een willekeurig bestand kunnen openen? Of moet ik het letterlijk nemen, dat je grafisch op je formulier een Tree view ziet van een willekeurige Verkenner map? En dan?
Misschien toch handiger als je wat beter uitlegt wat je wilt :)

OctaFish hartelijk dank voor je snelle reactie.

Het gaat hier om een registratie systeem voor de bedrijfsarts. Deze houdt hier o.a. zijn aantekeningen bij. nu is er ook correspondentie die hij maakt als mede ontvangt. Deze worden opgeslagen in een PDF formaat en staan in een separate map. Nu wil de bedrijfsarts als hij in het dossier aan het werken is (een Access applicatie) inzicht hebben welke documenten voor een patiënt beschikbaar zijn in die bewuste separate map en zonodig deze kunnen aanroepen vanuit Access. Access hoeft deze PDF uiteraard niet in zijn database op te slaan. Het gaat er alleen maar om om een z.g. "kleine verkenner" te openen middels misschien een valscherm op een keuze scherm in access. Access moet wel actief blijven.

Nu moet hij eerst access minimaliseren en de verkenner openen en dan de bewuste PDF los trekken.

By the way, ik draai op Office 2007 versie. had ik vergeten bij te vermelden.

Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb omschreven.

Ik zou de documenten wèl opslaan in een aparte tabel, waarin dan een verwijzing staat naar de betreffende documenten (pad+bestandsnaam). Op het patiëntenformulier zie je dan alle documenten per persoon in een subformulier staan. Met een (dubbel)klik kun je de pdf dan middels de opdracht FollowHyperlink gelijk openen. Lijkt mij een stuk sneller en makkelijker in het gebruik. Het koppelen van een pdf doe je dan via een FileDialog routine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan