• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in een macro een regel selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Hoi

Ik heb een Excelsheet waarin in regel 4 allerlei formules en dropdown boxen staan. Dit is mijn "TEMPLATE" regel die gebruikers moeten helpen om bepaalde keuzes te maken.

In rij 5 en in alle rijen daaronder staan klanten.
Als er een niuewe klant bij komt moet de teamleider:
1. Het spreadsheet "Unprotecten"
2. Regel 4 copieren
3. "Insert copied rows" kiezen op de plek waar de nieuwe klant komt te staan.
4. Het spreadsheet weer "Protecten"

Ik wil dat het sheet protected blijft zodat er geen regels tussengevoegd kunnen worden behalve door de Teamleider die het password kent, maar ik weet zeker dat vroeg of laat vergeten wordt de protectie aan te zetten.

Middels een macro wil ik de 4 stappen hierboven uit laten voeren.
Stappen 1,2 en 4 zijn geen probleem, maar voor stap 3 weet ik niet hoe ik met bijvoorbeeld een Inputbox een regel kan laten selecteren.
Ik wil dus dat de Macro met de vraag komt om het regelnummer te selecteren en dat de Macro dat nummer gebruikt voor de "Insert Copied Rows".

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Alast bedankt voor de input.
Grtnx
Humadgen

Waarom wordt een nieuwe klant niet onderaan (na de laatste gebruikte rij) toegevoegd.
Waarom maak je geen gebruik van scrollarea: dan heb je teamleider noch protection nodig.

Ho SNB

De nieuwe klant mag niet onderaan komen te staan aangezien het "min of meer" alfabetisch moet blijven staan. (Ik zeg min of meer, aangezien bepaalde klanten met verschillende divisies worden opgetekent en die namen alfabetisch niet bij elkaar blijven staan, maar die rijen moeten wel bij elkaar blijven staan) Dus helaas lukt het niet om onderaand te plaatsen en dan weer te sorteren.

De Scrollarea vraag van je snap ik niet . Kun je uitleggen wat je hiermee bedoeld?

Thanks
Humadgen

Zoek in de hulpfunktie van de VBEditor op scrollarea.
Sorteren op 2 criteria (divisie/ vervolgens op alfabet) is prima mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan