Hoi
Ik heb een Excelsheet waarin in regel 4 allerlei formules en dropdown boxen staan. Dit is mijn "TEMPLATE" regel die gebruikers moeten helpen om bepaalde keuzes te maken.
In rij 5 en in alle rijen daaronder staan klanten.
Als er een niuewe klant bij komt moet de teamleider:
1. Het spreadsheet "Unprotecten"
2. Regel 4 copieren
3. "Insert copied rows" kiezen op de plek waar de nieuwe klant komt te staan.
4. Het spreadsheet weer "Protecten"
Ik wil dat het sheet protected blijft zodat er geen regels tussengevoegd kunnen worden behalve door de Teamleider die het password kent, maar ik weet zeker dat vroeg of laat vergeten wordt de protectie aan te zetten.
Middels een macro wil ik de 4 stappen hierboven uit laten voeren.
Stappen 1,2 en 4 zijn geen probleem, maar voor stap 3 weet ik niet hoe ik met bijvoorbeeld een Inputbox een regel kan laten selecteren.
Ik wil dus dat de Macro met de vraag komt om het regelnummer te selecteren en dat de Macro dat nummer gebruikt voor de "Insert Copied Rows".
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
Alast bedankt voor de input.
Grtnx
Humadgen
Ik heb een Excelsheet waarin in regel 4 allerlei formules en dropdown boxen staan. Dit is mijn "TEMPLATE" regel die gebruikers moeten helpen om bepaalde keuzes te maken.
In rij 5 en in alle rijen daaronder staan klanten.
Als er een niuewe klant bij komt moet de teamleider:
1. Het spreadsheet "Unprotecten"
2. Regel 4 copieren
3. "Insert copied rows" kiezen op de plek waar de nieuwe klant komt te staan.
4. Het spreadsheet weer "Protecten"
Ik wil dat het sheet protected blijft zodat er geen regels tussengevoegd kunnen worden behalve door de Teamleider die het password kent, maar ik weet zeker dat vroeg of laat vergeten wordt de protectie aan te zetten.
Middels een macro wil ik de 4 stappen hierboven uit laten voeren.
Stappen 1,2 en 4 zijn geen probleem, maar voor stap 3 weet ik niet hoe ik met bijvoorbeeld een Inputbox een regel kan laten selecteren.
Ik wil dus dat de Macro met de vraag komt om het regelnummer te selecteren en dat de Macro dat nummer gebruikt voor de "Insert Copied Rows".
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
Alast bedankt voor de input.
Grtnx
Humadgen