• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In een reeks tijden aangeven welke tijden minder dan 30 min.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdw1968

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2018
Beste deskundigen,

in een excel-document wil ik bij een reeks handmatig ingevoerde (ongesorteerde) tijden aangeven, door het automatisch invullen van een waarde in een andere cel (bijvoorbeeld een uitroepteken in een cel in de kolom naast de tijden), welke tijden er minder dan 30 minuten van elkaar verschillen.

In het voorbeeldbestand kun je zien dat de tijden van cel C5 en C6, C8 en C9, C10 en C11 en C9 en C12, minder dan 30 minuten van elkaar verschillen. Hier zou dus een uitroepteken moeten worden geplaatst in de cellen D5, D6, D8, D9, D10, D11 en D12.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel en ik dank alvast voor de genomen moeite voor het antwoorden op mijn vraag.

Ruud

Bijlagen

• Tijden van minder dan 30 minuten verschil aangeven.jpg
    Tijden van minder dan 30 minuten verschil aangeven.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 18
Ik heb mijn best gedaan om goed te omschrijven wat het probleem is, het plaatje is bijgevoegd te illustratie. wat heeft u nodig, het betreffende excel-document?

Bijlagen

=ALS(SOM(([Tijd]<>"")*([@Tijd]-TIJD(0;30;0)<=[Tijd])*([Tijd]<=[@Tijd]+TIJD(0;30;0)))>1;"!";"")

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan