In elkaar zetten van een computer, eerste keer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekekek

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2012
Hallo allemaal,
Binnenkort wil ik een computer in elkaar gaan zetten, dit is de eerste keer dat ik bezig ben hiermee. Ik weet wel wat ik er in wil hebben, maar ik weet niet of dit allemaal past en werkt met elkaar, Mijn budget is ongeveer €650,- en de selectie die ik gemaakt heb is €635,50. Mijn doel is gamen. Ook hoeft de pc niet erg stil te zijn.
Kan iemand mij advies geven?

Dit is de selectie aan hardware die ik gemaakt heb:
Kast - Sharkoon Vaya Value
Voeding - Aerocool Strike-X 500W
Harddisk - Seagate ST320DM000
Dvd - Teac Floppydrive Met 7 in 1 Cardreader
Videokaart - ASUS HD7770-DC-1GD5-V2
Besturingssysteem - Windows 32-bit NL
Moederbord - MSI 760GM-P23 (FX)
Processor - AMD FX-6100
Werkgeheugen - Corsair 8 GB

Ik kan eventueel ook nog de links erbij geven, ik heb deze selectie gemaakt op alternate.nl dus ik heb al de links nog.
Dank jullie wel!

Laatst bewerkt:
je zult je windows 7 32 bit moeten veranderen in 64 bit anders kan je max 3.2GB werkgeheugen aanspreken en dat is een beetje zonde van je 8GB
ook de videokaart kun je beter veranderen in een HD6850 deze kost even veel maar is wel sterker dan een HD7770
de rest is prima

Naast een betere videokaart kun je ook voor dezelfde prijs een Phenom IIx4 halen ipv de FX series.
Deze is krachtiger voor games

Ik zou geen aerocool voeding nemen ze zijn niet 80 plus en het is zo ver ik weet een B-merk
Ik zou beter een OCZ of CORSAIR voedingen nemen deze zijn wel 80 plus en Een A-merk

Er zit trouwens een nadeel aan als ik processor, geheugen en moederbord apart koop. Want ik koop nu deze 3 in een pakket bij elkaar, zal ik dan 3 aparte onderdelen kopen?

Zou iemand voor mij misschien een samenstelling kunnen maken op alternate?

eh er zit totaal geen verschil in...
alternate stuurt alles ineenkeer op en je betaald maar 1 bedrag aan verzends kosten (8 euro ofzo)

Maar ik weet nu dus totaal niet meer wat ik zou moeten nemen, want het pakketje wat ik gekozen had daar zit geen Phenom IIx4 in, dus daarom dacht ik misschien weet iemand wel een goede samenstelling, ik zal nu even kijken of ik er nog uit kom.

@frankwannet.

O shoot!. ik zag niet dat het een 80 plus bronze PSU was. maar alsnog voor 60 euro kan je ook een OCZ 600 watt modulaire voeding krijgen

dan lijkt me dit wel wat voor je

Uploaded with ImageShack.us

en dan nog de windows 7 64BIT os versie erbij....
dan kom je rond de 600 euro uit

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt ik heb mijn keuze gemaakt! De prijs ligt goed binnen mijn budget! Goed idee ook om dan de rode kast te nemen, past mooi bij de kleur van de voeding! Kan niet wachten tot ik binnen heb wat ik wil gaan bestellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan