In en uitzoomen websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb zelf een vrij modern "breedbeeld" met optimale resolutie 1920x1080. Mijn blog heeft een breedte van 1200 pixels en aan de zijkanten dus flinke zwarte balken ruimte.

Nou wil in de balken "zwevende" flash games plaatsen die altijd blijven staan op dezelfde plek alleen als mensen een lage resolutie hebben valt dit over de content heen.

Nou heeft zowel mijn firefox als ie de functie om in en uit te zoomen met CTRL + scroll of +/- en bij mij blijft dan alles er mooi uitzien, ook op een lage resolutie...

Is zoiets aan te raden met een duidelijke welkomst tekst dat deze mogelijkheid er is of is mijn website op oude beeldschermen dan niet meer te lezen als je een beetje uitzoomed?

Over het algemeen is het plaatsen van een website met de melding "ja het ziet er niet uit maar je kunt zoomen" niet echt bevorderlijk; veel mensen zullen al weggaan voor ze je welkomstbericht lezen.

Daarnaast kun je heel makkelijk zien hoe het er uit komt te zien voor mensen met een kleiner beeldscherm door nog verder uit te zoomen. Waarschijnlijk wordt het totaal onleesbaar.

Overigens is 1200px voor een website al vrij breed; de optimale breedte is op dit moment volgensmij nog 1024px, dan ondersteun je de grootste groep bezoekers.

Ik zou niet voor meer dan 1000px breed gaan, mocht je dan een hele hoge pagina hebben, zijn er nog wat pixeltjes over voor een scrollbar.

Overigens zou je natuurlijk ook naar een liquid design kunnen kijken. Wil je eens een link posten naar je blog.

Wat je ook nog zou kunnen doen is een stukje JS gebruiken.

Je kijkt dan wat de breedte van het browser window is, daar trek je 1000px (aangenomen dat je wat met onze tips doet) vanaf, deelt dat door twee en je weet hoeveel ruimte je aan beide kanten hebt. Dan vergelijk je dat met hoe breed je game is, en afhankelijk van de uitkomst daarvan plaats je wel of geen game.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan