• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In excel 2013 afbeeldingen opnieuw linken & invoegen via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornMengerink

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hoi Allemaal,

1. Weet iemand hoe ik in Excel 2013 afbeeldingen die ik heb van de ene map naar de andere map heb verplaatst opnieuw kan koppelen.

2. Als ik nu afbeeldingen in excel laad via VBA wordt de afbeelding automatisch alleen gekoppeld en niet fysiek ingevoegd. Weet iemand of en hoe ik dit kan aanpassen?

Alvast bedankt.

Ik neem aan dat je nog steeds door alle koppelingen kunt lopen en daar eenvoudig het pad kan veranderen met VBA.

Wat betreft het tweede gedeelte, geen idee of dat echt anders is dan in eerdere versies. welke code gebruik je? Testen wordt iig lastig. We zijn pas een paar maanden om naar 2007. Dus office 2013 gebruik ik waarschijnlijk pas in 2019 :P

Dat is nu juist het probleem.
Ik kan nergens het gekoppelde pad vinden.
Of dit moet wel heel anders zijn dan Word 2013.
Als ik bij Excel naar deze koppelingen kijk worden de afbeeldingen niet weergegeven.

Als ik via VBA wil invoegen dan geeft hij steeds de zelfde opdracht.
Ten minste als ik de macro gewoon opneem.

Welke opdracht is dat dan? en wat gaat er niet goed? Ik kan het dus niet controleren in 2013, maar bij 2007 krijg ik bij de "picture.insert" opdracht netjes het plaatje in excel en wordt daar ook opgeslagen

Als ik de insert functie gebruik zet hij de afbeelding er inderdaad neer maar dit blijkt alleen een link te zijn.
Als ik dan de afbeelding van map veranderen en het bestand opnieuw open kan de afbeelding niet worden weergegeven.

hmm, vreemd. Ik kan in mijn excel file zien dat de plaatjes fysiek in de file zijn opgeslagen (office 2007). Ik kan zo niet vinden hoe dat zit voor office 2013 en of dat iets andere code gebruikt.

Volgens mij moet ik het addpicture statement gebruiken.
Alleen is dit anders opgebouwd dus moet dat even uit zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan