• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In excel automatisch waarde zoeken in directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Ik heb een excel bestand.
Als ik op C2 een ordernummer invoer (waarde 300183), dan wil ik graag een waarde
uit het excel bestand met het nummer uit C2 weergeven in cel I2...

Is dit mogelijk? En hoe wordt de notatie van de formule?

Nu heb ik:
=DEEL('F:\Document\projectbestanden\300183\04 Checklist + Risicoanalyse + Formulieren\[Checklisten.xls]Vrijgave'!$B$4;1;1)

Bijlagen vergeten

Ik was even vergeten de bijlagen aan het bericht toe te voegen....

Bijlagen

Ik vermoed dat je dit bedoelt:
Code:
="F:\Document\projectbestanden\"&C2&"\04 Checklist + Risicoanalyse + Formulieren\[Checklisten.xls]Vrijgave'!$B$4;1;1"

Ik vermoed dat je dit bedoelt:
Code:
="F:\Document\projectbestanden\"&C2&"\04 Checklist + Risicoanalyse + Formulieren\[Checklisten.xls]Vrijgave'!$B$4;1;1"

Ik heb de map in de directory aangepast naar de waarde van cel C2, maar dan krijg ik geen uitkomst... Dit is 'm dus niet... :confused:
Ik heb in de formule ook gebruik gemaakt van =DEEL('F......) dit gaf wel een waarde
wanneer ik de mapnaam erin vermelde

Experimenteer ook wat met de INDIRECT functie, en mogelijk ook met de ADRES functie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan