• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In Excel cellen samenvoegen behalve als doelcel niet leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathan1982

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Ik heb een vraag en heb m tot nu toe niet gevonden bij andere onderwerpen.

Waar het op neer komt: ik heb 2 kolommen (zeg maar kolom A en kolom B)

Ik wil de cellen in kolom A naar kolom B kopiëren in het geval de cellen in kolom B leeg zijn. Als er iets staat in de cel in kolom B, dan moet dat blijven staan.

Is dit mogelijk?

Je zou er natuurlijk een stukje VBA voor kunnen schrijven, maar de snelste oplossing is om gebruik te maken van "Plakken Speciaal" en de optie "Lege cellen overslaan" te kiezen.

Dit is alleen precies andersom dan wat jij wilt. Maar als je nu een nieuwe kolom invoegt tussen (bv. tussen A en B) dan plak je daar eerst kolom A in. Daarna plak je met plakken speciaal kolom C (je oude kolom B) er overheen. Dan heb je wat je wilt alleen in de verkeerde kolom. Dat kopieer je weer naar kolom C en uiteindelijk gooi je de voorlopige kolom B weer weg.

Je geeft te weinig info.
Is dit een eenmalige actie, of komt die steeds weer terug.

Ik denk dat je moet werken met een 'hulpkolom' Stel C

Hierin zet je - uitgaand van rij 1 - de volgende formule:

=ALS(B1="";A1;B1)

In C1 komt dus als resultaat:
Als B1 leeg is, de inhoud van A1
Als B1 niet leeg is, de inhoud van B1

Vraag is alleen: wat wil je nou eigenlijk met het resultaat,
want wat blijft is de inhoud van de cellen in kolom A, als er in B informatie staat ......

Excuses, ik had geen melding gekregen dat er nóg een bericht gekomen was. Daarom deze late reactie.

Het is een onderdeel van een lange macro, de bedoeling van deze sub is dat er twee kolommen komen (vraag me niet waarom) met in ieder geval de waardes van B en in de overige cellen de waardes van A.

Ik ben er nu uit.

Bedankt voor alle hulp, ik zal m op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan