• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In Excel op kleur filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pesmaeli

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hoe kan ik op een makkelijke wijze in Excel op kleur filteren?
(de gegevens in twee bladeren heb ik gemengd, de ene heb ik blauw, en de andere rood gemarkeerd).

En nu wil ik op de gemende blad alleen kleur rood gegevens (overgebleven data) zien.
Via helpfunctie kon ik er niks vinden.

groet
Parviz

Dat kan niet. Je kan niet filteren op een kleur. Om te filteren of zoeken heb je een criterium nodig in de vorm van een waarde of text.

Je kan cellen wel laten in kleuren als voorwaardelijke opmaak (menu opmaak>voorwaardelijke opmaak). Als dat lukt, heb je een duidelijk criterium, aan de hand waarvan je ook kan filteren.

als het niet lukt, post dan eventueel even een voorbeeldbestandje

En als je wilt FILTEREN op kleur, zal je gebruik moeten maken van Excel2007 (die schijnt het wel te kunnen volgens deze microsoftsite).

Groet, Leo

jah... met VBA zal het met een omweggetje ongetwijfeld wél kunnen, maar het is geen "standaard" excel functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan