• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In Excel soort verticaal zoeken met minimum en maximum waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter RBV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RBV

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2017
Ik ben op zoek naar een soort formule in Excel zoals verticaal zoeken, waarmee ik minimum- en maximumwaardes kan vragen voor een persoonsnummer. De kolomtitels zijn als volgt: persoonsnummer, bedrag, begindatum, einddatum. Per persoon komen er meerdere bedragen voor met een verschillende begin- en einddatum. Wat me al kan via verticaal zoeken lukt, is het totaalbedrag per persoon laten optellen. Ik kan echter geen formule vinden om per persoonsnummer de allereerste begindatum en de allerlaatste einddatum op te roepen. Hiermee wil ik te weten komen wat het totaalbedrag per persoon binnen zijn periode is geweest. Is daar een formule voor? Bedankt voor het meedenken!

Kan je s.v.p. een excel-voorbeeld-bestandje hier op de site uploaden s.v.p.?

Greetz/Excelbat

Hierbij een voorbeeld. Ik dacht dat mij de totaalbedragen waren gelukt met verticaal zoeken, maar dat lukte toch niet. Ik zou de groene vakjes graag door middel van een formule willen vullen.

Bijlagen

Bij gebrek aan voorbeeldbestand
Code:
=ALS.FOUT(GROOTSTE(ALS(bereik=criteria;resultaat);1);0)
bereik = bereik met de namen
criteria = de te zoeken naam
resultaat = de tabel van maximum waarde

Deze formule NIET met alleen een ENTER afsluiten, maar met CTRL+SHIFT+ENTER (matrixformule).
Uiteraard de formule van de minimumwaarde is GROOTSTE vervangen voor KLEINSTE.

Succes!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Op de toevoeging van 'ALS.FOUT' na, zie ik best weinig verschil tussen jouw formule en de mijne... :thumb:

Super, dit werkt! Bedankt voor de reacties en de oplossing! Weer wat bijgeleerd. Dit zal me nog wel eens vaker van pas komen :d Top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan