• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in excel versneld zoekennt en snelkoppeling openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

batfink2002

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Hoi, Ik heb een databestand in excel 2007 gemaakt, met snelkoppelingen er bij naar bestanden op mijn computer.
ik heb twee vragen: kan ik snel zoeken zoals bijvoorbeeld als je de eerste lettes intikt dat hij hem aangeeft en ik zoek enkel op
het veld naam.
kan ik ook aangeven met welk programma ik de snelkoppel open maak hij opend met Adobe reader maar ik wil dat hij met Adobe
akrobat opend.

Bijlagen

ik heb twee vragen: kan ik snel zoeken zoals bijvoorbeeld als je de eerste lettes intikt dat hij hem aangeeft en ik zoek enkel op het veld naam.
kan ik ook aangeven met welk programma ik de snelkoppel open maak hij opend met Adobe reader maar ik wil dat hij met Adobe
akrobat opend.
Gebruik voor de eerste vraag de zoekfunctie van dit forum eens: het is eerder aan de orde geweest.
Vraag 2: bij mapeigenschappen bepalen met welk programma een pdf automatisch wordt geopend.

werkwijze in vb is toepasbaar op jouw bestand

ja dat is heel mooi, maar ik weet niet hoe ik dit erin kan zetten in mijn bestand en dan wil ik graag op
alle kolomen is dat kan.

Het zijn allemaal Textboxen uit de Werkset Besturingselementen naast elkaar geplaatst. De code bevindt zich in de bladmodule van Blad1.

Ik heb de vba gevonden maar ik weet niet hoe je er boxen bij kan maken en hoe ik ze zelf in het voorbeeld kan plaatsen

Ik heb momenteel geen XL2007 ter beschikking maar in XL2003 staat dit bij Beeld >> Werkbalken >> Werkset Besturingselementen >> Textbox
Anders zal je even geduld moeten hebben. :cool:

De knoppen vind je in Excel 2007 op het lint bij Ontwikkelaars.
Indien je op het lint geen Ontwikkelaars hebt staan, zul deze op het lint moeten toevoegen.
Dat doe je via:

- Officeknop (linksboven)
- Klik op Opties voor Excel (onderaan op het menu)
- Selecteer Populair (links boven)
- Vink de optie ‘Tabblad voor Ontwikkelaars op het lint weergeven’aan.
- Klik op OK.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het lukt mij helaas niet, kunt u mij in het voorbeeld verder helpen zodat ik deze dangebruiken,
ik wil dan grrag op elk veld een zo'n box

Dit is eigenlijk toch basic XL, het plaatsen van een besturingselement :o

Dit is eigenlijk toch basic XL, het plaatsen van een besturingselement :o

Valt wel mee vind ik, niet iedereen is gewend om met VBA en besturingselementen te werken.
Het bestand is wel zeer gebruikersvriendelijk moet ik zeggen!:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan