in formulier (klantorders) , lijst niet geupdate in keuzeveld (combobox)

• Onderwerp starter Onderwerp starter AdvB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AdvB

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2021
Goeiedag,

Ik heb formulier om [orders] aan te maken, in dat formulier kan ik een [klant] kiezen.
Als klant niet bestaat kan je op knop drukken die naar t formulier [klanten] verwijst waar je nieuwe kan toevoegen en bestaande kan wijzigen.
Als ik dat formulier sluit en ik kom weer in formulier [orders] is een nieuw toegevoegde klant niet zichtbaar, wijzigingen zijn wel zichtbaar.

Hoe los ik dat op
(en hoe had ik makkelijk kunnen uitzoeken of deze vraag al gesteld is in dit forum ?)

De (in mijn ogen) makkelijkste manier is om de keuzelijst (ik ga er vanuit dat je een Keuzelijst met Invoervak gebruikt) te gebruiken als startpunt. Keuzelijsten hebben de gebeurtenis <Bij niet in Lijst> die hier speciaal voor bedoeld is. Die gebeurtenis wordt getriggerd als je een keuze intypt die nog niet bestaat. Daar hang je dan in jouw geval de actie achter dat de nieuwe naam wordt toegevoegd (de getypte tekst verschijnt als standaard naam) en bij het sluiten van het formulier wordt de nieuwe klant toegevoegd, en staat hij geselecteerd in de keuzelijst. Hoe makkelijk wil je het hebben? :)

allereerst Bedankt,

Ik bedoelde t iets anders (maar ik had simpel voorbeeld gebruikt).
In principe is er [klant] en onder die klant hangen weer [lokaties], dus een aparte tabel
Ik merk zojuist dat als ik terugkom uit dat formulier om [klant] met onder onderliggene [lokatie] aan te maken en ik druk op [F5] de nieuw toegevoegde [klant/lokatie] ook zichtbaar is.
Het liefste zou ik dus willen dat als ik weer klik op [keuzelijst met invoervak] deze lijst (een Query) eerst ververst wordt.

Het helpt ongelooflijk als je de juiste vraag stelt, en die correct omschrijft, dan krijg je antwoorden die bij die vraag horen :). Je kunt aan de code een opdracht Me.Requery toevoegen, dat zou het verversen moeten oplossen.

Ik heb dat stukje toegevoegd maar er lijst wordt niet geupdate.

Private Sub cboKeuzeorgLok_Click()

Me.Requery

Me.ZM_Locatie_client.Value = Me.cboKeuzeorgLok.Column(2)
Me.ZM_Adres.Value = Me.cboKeuzeorgLok.Column(3)
Me.ZM_Postcode.Value = Me.cboKeuzeorgLok.Column(4)

Je moet de requery natuurlijk als laatste doen. En als het een subformulier betreft, dan moet je dat wellicht apart een requery geven. Je hebt ook nog .Repaint en .ReCalc waarmee je kan stoeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan