In Gastaccount blijft DATA (D:) zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
Ik heb een gastaccount aangemaakt op de pc omdat er info op de DATA (D) staat die alleen voor het bestuur bestemd is.
Echter, in deze gastaccount blijft alles gewoon beschikbaar.
Hoe krijg ik een schone DATA (D) in de gastaccount?

Laatst bewerkt:
Is het "GAST" account ook aangemaakt als een "gast" en niet een gewone gebruiker? (dus ook in de "gasten" groep gezet en verwijderd uit "gebruikers"?)

Indien dat juist gebeurt is moet je voor de zekerheid even op de "D" schijf controleren of gasten inderdaad geen toegang hebben.

Dat zal je niet gaan lukken.
Je kunt wel Data D: onbereikbaar maken door de drive letter te verwijderen.
Je zou misschien een lege namaak D: voor dat account kunnen aanmaken.
Zou moeten proberen of dat gaat lukken.

Je kunt wel een folderlinked drive aanmaken op C:\

Aanvulling n.a.v. bericht wampier.
Je kunt natuurlijk eenvoudig toegang blokkeren via beveiliging.
Ze zien hem dan wel, maar komen er niet in.

Laatst bewerkt:
Hallo Eric en Wampier
Ik heb de optie D: beveiligen gekozen. Leek me de makkelijkste.
Maar ik heb toch iets fout gedaan..... want nu kan ik als administrator ook niet meer op D:
Haha..... heb ik weer...... hadden we maar een systeembeheerder.
Kan ik de settings weer terugkrijgen door een herstelpunt terug te zetten of is er een andere optie?

Groetjes,
Margo

Wat heb je veranderd? wat heb je verwijderd? in principe is alles weer terug te zetten.

Denk wel dat herstel gaat werken, maar Windows 10 heeft herstel niet altijd aan staan.
Je kunt als je admin rechten hebt, jezelf gewoon weer toevoegen via advanced, zoeken.

Ik kreeg de vraag van beheer om de status van dit topic aan te passen maar ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de aangeboden oplossingen toe te passen.
Ik heb een persoonlijk bericht gehad waarin telefonische hulp aangeboden wordt en daar ga ik komende week gebruik van maken.
Dan zal ik dit topic afsluiten met de oplossing.
Groet,
Margo

Wat je hebt gedaan is prima, voorlopig krijg je die vraag van beheer niet meer (dit gebeurt trouwens automatisch als er na 14 dagen niet meer is gereageerd in een topic).

Ik heb nog steeds geen tijd gehad om aan dit probleem te werken.
Wel heb ik even kunnen kijken naar de beveiligingsinstellingen van Data D:
Ik kom daar zelfs als administrator niet meer in.
Daar ik toch een backup gemaakt had van de bestanden en die nu op een andere locatie staan, is de druk om dit probleem op te lossen ook even wat minder.
Maar zo gauw als ik de kans krijg bel ik Eric en probeer ik het met hem op te lossen.
Dan zal ik dit hier ook vermelden.
Tot later dan maar.
Groet,
Margo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan