In gmail venstertjes met in de linker bovenhoek een vierkantje met kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo helpers,

Bij het lezen van een g-mail kan ik klikken op 'Afbeeldingen hieronder weergeven', wat ik inderdaad ook doe. Desondanks bevat de mail vaak venstertjes die behalve dat vierkantje (zie titel) leeg zijn. Meestal helpt klikken niet. De tekst van de mail buiten die vensters kan ik wel lezen.
Ik vraag mij af
1)of dit typisch is voor gmail (zo niet, dan ben ik hier bij het verkeerde forum en welk forum past hier dan wel bij?)
2)of dat het gevolg van een veiligheidsinstelling (voor gmail of meer algemeen)
3)of ik een programma moet installeren en zo ja, welk.

Wie kent dit probleem en de oplossing daarvan?

Alvast bedankt! Dirk

Rechtsklik eens op zo'n "vierkantje" en kies Eigenschappen (of Afbeelding eigenschappen o.i.d.)
Kijk of dat externe afbeeldingen zijn.
Vergelijk het met afbeeldingen die wel getoond worden. Als die wel getoonde embedded waren in de mail, dan lijkt het me een beveiligingsinstelling.

Tijs.

Hallo dnties

Dank je voor de reactie Een mooi voorbeeld: de laatste SchoonePC Nieuwsbrief. (zie website http://www.schoonepc.nl)

In de inleiding drie lege vensters. Klikken geeft in een nieuw venster de reclame voor zijn boek en een bestelformulier. Maar in zijn betoog 'Windows 8: mijn eerste bevindingen' stuit ik op veel lege vensters die kennelijk bedoeld zijn voor screenshots over Windows 8 Klikken helpt niet.

Idee?

Dirk

Je (terug-)melding bevat niets over de de stappen waar ik het in mijn vorige posting over had. Ik zie bijv. geen enkele (inhoudelijke) vergelijking met afbeeldingen die wél getoond worden.

Tijs.

Beste Tijs, je hebt natuurlijk gelijk. Mijn excuses.

En misschien ook van belang: Ik werk met Windows XP Home

Voor de onhandelbare vensters toont Eigenschappen de reactie 'Niet beschikbaar' op alle fronten, maar wel de afmeting (bijv 640X487 pix)
Ook kan ik klikken op 'afbeelding weergeven' maar daarop wordt niet gereageerd.
Ik weet niet waar ik moet zijn om te constateren of de afbeelding 'extern' is. Al wat ik kan zeggen: de vensters liggen tussen de tekst (embedded dus?) en bij een van die vensters staat een beschrijving onder en buiten het venster, die aantoont, dat het venster functioneel is.

Bij de vensters die wel reageren op klikken krijg ik zoals gezegd een nieuw venster met tekst (reclame voor het boek, waarop de nieuwsbrief wijst of een bestelformulier) dat in éen geval ook een foto bevat (die getoond wordt).

Ik denk wel eens aan flashplayer, silverlight en aanverwante artikelen. Zou het kunnen dat dat bij mij ontbreekt of niet goed werkt?

Ik hoor wel van jou, Dirk

Ik heb even ingelogd op Gmail, maar heb zo snel geen opties gevonden die het gedrag van 'plaatjes' beïnvloeden, behalve m.b.t. Externe inhoud.
Maar omdat jij dan (bijv. bij die nieuwsbrief) aangeeft dat externe inhoud getoond moet worden had ik verwacht dat er verder geen problemen zouden zijn met het weergeven.

Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is (en dat is dus niet gerelateerd aan Gmail) dat je in je browser bepaalde inhoud blokkeert. Kan bijv. via een of andere anti-spam of anti-popup plugin zijn of in de (privacy- etc.) instellingen van je browser.

Probeer eens een andere browser, bijv. firefox, met alleen de meest noodzakelijke plugins/extensies toegevoegd (Java, Flash player, Adobe reader en Shockwave player).

Méér tips heb ik niet.

Succes,

Tijs.

Hallo dnties!

De oplossing bleek eenvoudig. Bij elke webpagina krijg ik de vraag: "Wilt u alleen de inhoud weergeven die via een beveiligde verbinding is verzonden?" Ook bij gmail dus. Normaal klik ik ja, maar nu heb ik nee gezegd en toen kwamen de foto's in de nieuwsbrief tevoorschijn!

groet van Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan