• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In grafiek alle gegevensreeksen tegelijk aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo,
Het loopt tegen het einde van het jaar en ben dus bezig om de rapportage voor 2022 alvast klaar te zetten.
Elke maand publiceer ik rapportages, zie o.a. https://www.hardvoorhart.nl/burgerhulpverleners-vs-inwoners/
Om dit te realiseren moet ik steeds in het gegevensbereik de reeksen apart aanpassen.
Is er een mogelijkheid om dit per grafiek te doen (alle reeksen tegelijk)? De enigste wijziging in dit geval is de verwijzing naar het nieuwe werkblad.
Graag jullie hulp.
Alvast bedankt.
Grtz DVV

ik denk toch dat je hiervoor een klein stukje VBA (macro) zal nodig hebben als gemakkelijkste oplossing.

Kan je anders als voorbeeldje, 1 grafiek met bijbehorende gegevens sturen en daarnaast waar de nieuwe data nu staan.
Ik veronderstel dat die dus op een ander tabblad of zo zullen staan.

Zie bijlage

Hallo Cow,
Alvast bedankt voor het meedenken.
Bijgevoegd enkele werkbladen uit het Excel bestand.
Data 2021 is zoals het nu is met bijbehorende grafiek. Data 2022 heb ik al aangepast qua data e.d. en bijgevoegd een van de grafiekbladen.
Is het te veel werk dan moet je het niet doen. Kost mij jaarlijks maar een paar uur. Anderzijds wil het wel graag weten.
Wederom bedankt.
Grtz DVV

Bijlagen

Kan ook heel eenvoudig zonder VBA
Maak een blanko bestand (en bewaar dit voor elk jaar) vul hier het juiste jaar in en kopieer dan deze 2 tabbladen naar het totaal bestand dan blijven de verwijzingen goed naar het juist tabblad

ben je zeker dat je nog altijd naar deze file wilt verwijzen voor bepaalde van je bereiken ???
Code:
''[COLOR="#FF8C00"][COLOR="#FF0000"]G:\Data van Matt\Hard voor Hart\Burgerhulpverleners\[Burgerhulpverleners Vs Inwoners Master (Hersteld).xlsx[/COLOR][/COLOR]]Data 2019'!$A$7:$A$20
zie tabblad "MijnGrafieken".
Ik vermoed dat je straks gewoon alles in deze werkmap wilt houden ?

Bijlagen

Bestand vergeten

Hi,
Ik kijk morgenvroeg even. Was al bijna weg!
Ik heb 1 werkblad vergeten mee te sturen. Voor de grafiek aan de rechterkant.
Grtz,
DVV

Bijlagen

zie geen rechtergrafiek, maar dat zien we morgen wel.

Iedereen bedankt voor het meedenken, maar voorlopig ga ik hier niet verder mee i.v.m. andere prioriteiten. Wordt pas eind 2022 weer een uitdaging.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan