In het prog HijackThis een virus ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanzwam

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Even een toelichting. Vorige week zondag ben ik even naar een pc, van een vriend van mijn zoon gaan kijken.
Om te wenen. Geen firewall, geen Anti Spyware prog's ed.. Krijgt natuurlijk About Blank site, verschillende vervelende Pop Ups en noem maar op. Sinds vanmorgen het ik deze PC nu bij mij staan. Heb Ad-Aware, spybot S&D opgezet en gescant. Boe Boe:( Via Ad-aware,ongeveer 1500 item er afgehaald. Via Sybots, een 7-tal, waaronder natuurlijk de Gator en en andere van die troep.

Nu komt het eigenaardige. Ik run HijackThis, geen probleem. Ik save de log en dan zegt Norton : Virus in HijackThis.txt -> Mhtml.Redir.Exploit. Hij vewijderd die wel, maar dan is ook mijn log verdwenen. Dus maw. Ik kan dus geen log plaatsen op ASO.

Weet iemand wat dit is

Al eens een online virusscan gedaan.
Zo ja dan norton uitzetten als je een log maakt en plaatst.
en anders deze vraag even bij ASO in de sectie vragen over hijack zetten.
Waarschijnlijk komt er dan wel een oplossing.

Je kreeg zeer waarschijnlijk de BloodHound Exploit 6 melding.

Dit is een heuristiek virus. Norton weet niet of het een virus is maar het bestand vertoont virusachtige eigenschappen. Vandaar de waarschuwing

Schakel Norton gewoon even uit als je het log maakt. In het log zitten vermeldingen die op een virus lijken.

Edit: zie ook mijn onderstaand antwoord met link naar Symantec!

Laatst bewerkt:
Even te vlug geweest Sorry:o

Laatst bewerkt:
Geplaatst door puppie
Al eens een online virusscan gedaan.
Zo ja dan norton uitzetten als je een log maakt en plaatst.
en anders deze vraag even bij ASO in de sectie vragen over hijack zetten.
Waarschijnlijk komt er dan wel een oplossing.

Een online scan ik ik bij die PC niet doen. Ik heb hier thuis ADSL, en zijn PC zit op kabel. Je zou zeggen installeer de adsl model op zijn pc maar... Ik heb een adsl pci modem. dus..

Ik heb een log gemaakt met norton uit en dan op diskette gezet. dan op mijn pc even laten scannen ,maar natuurlijk dat vervelend spul. Dus ik durf de log niet op mijn pc te zetten en dan door te sturen, zolang ik niet echt weet of het gevaarlijk is of niet.

Ik ga je raad opvolgen en dit op ASO even plaatsen.

@rve123 heb even bezocht, en blijkbaar is deze pc niet up to date.

@XP_PC ik ga het toch nog niet aandurven de jog op mijn PC te zetten. Veiligheid gaat voor.

Toch al bedankt voor de reacties

Laatst bewerkt:
Uit het stukje van symantec.

Because this is an exploit only, there are no removal instructions, since there is nothing to remove. This is a detection for the exploit, preventing the execution of malicious content on your computer. By detecting the exploit, it is prevented from running

Kun je dus gewoon plaatsen die log geen virus.

Ene XP_PC doet ook nog ietjes bij ASO dus dat antwoord kun je wel vertrouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan