In hoeverre heeft upgraden zin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Ik zit met het volgende ik heb nu al ongeveer 3 jaar een PC en hij werkt nog perfect, alleen op het gebied van games heb ik het gevoel dat het hem soms even te veel wordt (het laden opzich niet, maar vooral de performance tijdens het spel). Nu is mijn vraag heeft het zin om de videokaart te gaan upgraden?

Mocht ik gaan upgraden dan snap ik dat ik dan nog steeds de nieuwste spellen niet op z'n aller hoogst kan spelen, het gaat mij er alleen om of het de combinatie moederbord/processor/video-kaart verbeterd kan worden, ofwel is er meer uit te halen met een betere videokaart? En welke raden jullie mij dan aan?

Specificaties:
Intel P4 2.4ghz
512 DDR PC2100
Asus P4B533, moederbord
Asus videokaart gebaseerd op Nvidia Geforce 4ti 128mb.

Groeten,
Pascal

Laatst bewerkt:
Hey, zoals vaak het geval is bij upgraden, je interne geheugen en je videokaart zijn twee vereisten die snel stijgen.
Iets meer intern geheugen verhoogt de snelheid van het laden, ik zat te denken aan 512 om aan 1 gig te komen. En wellicht een nieuwe videokaart. Maar dat geldt alleen voor de nieuwste games.

*edit* wat is je budget??*edit*

Voor de videokaart had ik een budget van zo'n 100-150euro. Daar zijn volgens mij wel redelijke kaarten voor de te krijgen.

Maar is het niet zo dat mijn moederbord te traag is, want de videokaartpoort is AGP 4x en het geheugen is ook "maar" 266mhz...

Heeft het dan zin om er een nieuwe videokaart in te zetten en extra geheugen, ga ik er dan op vooruit of is mijn moederbord dan de "bottle-neck"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan