In hoeverre kan ik moederboard upgrade ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

2secondman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Hallo allemaal ben hier nieuw, mijn gebruikers naam is 2 secondman en woon in het Friesland, en heb een vraag over upgrade van mijn mobo,deze vraag stel ik voordat ik naar een winkel ren en hoog nodig geld gaan uitgeven voor een nieuw systeem..
Ben een echte gamer en omdat mijn systeem verouderd is en ik mijn grapichs al had aan gepast is de vraag in hoeverre ik de rest kan aan passen, eventuele core upgrade enz..
groeten 2secondman ;)

Speccy 2.pngSpeccy 1.jpgSpeccy3.png

Laatst bewerkt:
Je zult moederbord, cpu en mogelijk ook je geheugen moeten vervangen. Daarbij misschien ook een nieuwe voeding. Je zult dus wel enige investering moeten doen.

Maar wat is nu precies je vraag? of dat het kan? of wat de beste upgrade is?

Bedankt voor de snelle reactie,

Voeding is al ge-upgraded van 350 watt naar 650 ivm videocard.. en eigelijk beide vragen, wat welke, en hoeveel, heb ook al een betrouwbare site om eventuele hardware aan te schaffen ( Alternate )

2sec:thumb:

Wil je bij AMD blijven? wat verwacht je van de CPU? welk budget heb je ter beschikking?

Nou wat voor mij belangrijk is, dat de boel goed compitable draaid en weinig crashed moet hebben, of het nu AMD is of dergelijk of anders maakt mij niets uit, en qua CPU, dual ,quad,i3,i5 het meest gangbare lijkt me duidelijk.. zolang het mijn moederbord toe laat..
Budget +/- 350 tot 500

Dat gaat wel passen. Onder gamers is inderdaad de I5 populair op het moment. Van AMD komen binnenkort de nieuwe CPU's uit, maar dan moet je nog even wachten.

Als je voor een i5 gaat, wil je een bord met een p67 of z68 chipset. Welke features dat bord moet hebben is erg persoonlijk. Ook zou ik, als je tenminste de mogelijkheid hebt, upgraden naar een 64-bit windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan