In hoeverre upgrade mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDCMrT

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
630
Hallo,

Ik heb nu hier een systeem met de volgende specs draaien:

Intel core 2 duo E6750
ATI Radeon 3870
Gigabyte EX38-DS5 moederbord (775 socket)
4 gig ram.

Nu ging ik laatst voor een COMPLEET nieuw systeem kijken toen ik ineens dacht of upgraden niet mogelijk is.

Ik weet dat er i5 processoren met 775 socket zijn en zo ook videokaarten.
het enige waar ik aan twijfel is het DDR 3 geheugen. (draai nu op 2)

Is dat geheugen nu ECHT een noodzakelijk kwaad, of kan ik mezelf een hoop geld besparen en upgraden.

Alvast tx !!
 
Goedemorgen,

Heb je linkje van de I5 socket 775 ik kan hem niet vinden en ik twijfel dus ook of je moederbord zomaar dddr 3 aankan.Het ddr3 geheugen is geen twijfel zie hier
 
Laatst bewerkt:
4 x 1.8V DDR2 DIMM sockets supporting up to 8 GB of system memory
Dual channel memory architecture
Support for DDR2 1200/1066/800/667MHz, ECC, non ECC memory modules.

Alleen DDR2 wordt ondersteund door dat moederbord, dus DD3 gaat niet werken (past fysiek ook niet) ;)

Qua processor kun je to een Core 2 Quad gaan met die socket ;)

Maar persoonlijk zou ik als eerste eens gaan kijken naar de upgrade mogelijkheden van je videokaart, en dan komt de vraag .. Hoe hoog is je budget ? :cool:

Suc6! :thumb:
 
Bedankt voor de reacties.

Sorry dat ik niet zelf op het idee ben gekomen om even mijn moederbord te googelen. Dan had ik deze vraag niet eens hoeven stellen.

Als ik ga upgraden dan wil ik eigenlijk NIET naar een core 2 quad, maar naar een i5 of i7.
Maakt dit ook echt veel uit, neem aan dat de kloksnelheid van de i5 of i5 i.c.m. het DDR 3 geheugen, een heel stuk sneller is.
De kaart moet inderdaad standaard ge-upgrade worden.

Maar goed ... Ik had een systeem met i5 en 2 x ati 5770 in elkaar laten zetten en kwam aan de € 1700,-
Vond ik iets te veel van het goede.
Mijn budget ligt rond de zeg maar € 800 tot € 1000.

Hebben jullie nog goede tips, ben er zelf kwa hardware een beetje uit en hoorde dat voor gaming een i5 beter is dan een i7. (sowieso al minimaal € 100 prijsverschil)
Wat kunnen jullie me trouwens voor grafische kaart(en) aanraden ? (ALLEEN ATI !!!) Ik wil ook niet de allerduurste kaart, ik vind € 350 euri's voor een grafische kaart een beetje ver gaan. 2x 5770 komen samen ook op € 300, maar dan heb ik wel 2 kaarten i.p.v. 1.

Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan