In iexplore is een fout opgetreden ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Iedere keer als ik op Internet Explorer klik om op internet te gaan krijg ik nu het bekende schermpje met:
In iexplore.exe is een fout opgetreden en moet worden afesloten. Onze exuses voor het ongemak. ( keuze tussen Rapport verzenden Niet verzenden.)
Als ik niets doe en zoals nu naar helpmij ga, kan ik gewoon werken met wel constant dit schermpje met de mededeling zoals boven vermeld in beeld.
Klik ik echter op Rapport verzenden of Niet verzenden, dan kom ik terug op mijn bureaublad. Ik heb gescand met Mc Afee, en die heeft niets gevonden
Daarna geprobeerd om Hitman Pro te draaien en ook dan weer het schermpje nu met de mededeling: In HimanPro is een fout opgtreden enz. Desondanks werkt HitmanPro ook normaal ( kennelijk )
Opvallend was wel dat ik een schermpje kreeg tijdens het draaien van HitmanPro dat er een Trojan was aangetroffen en was verwijderd : Download-VS
Ik hoop dat iemand mij van dit probleem af kan helpen.
Besturingssysteem WIN XP

Herinstall IE eens, door de ie.inf file op te zoeken in de windows inf map, rechtermuisklik, en voor installeren kiezen, wel met de XP cd in de drive, en naar de bestanden verwijzen als er om wordt gevraagt.

Gaat even m'n pet te boven

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie maar:
Dit gaat mijn pet even te boven. Weet wel iets van comp. maar wat ik nu moet doen?????
Ik heb ook geen XP cd rom. Niet bij de comp geleverd. OEM product

Installeer hem opnieuw, kijk hier, hoe je hem verkrijgt, lijn 76.

Zet eerst onderstaande sleutel in het register op 0,
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

En installeer hem opnieuw.

Kleine aanvulling

Pfffff
Ben nog even aan het zoeken geweest en het volgende blijkt:
Log ik in via een andere snelkoppeling dan iexplorer in ( een snelkoppeling van Ebay in mijn geval) dan heb ik geen probleem. Ik klik daarna op de balk boven ( symbool huisje) dan kom ik op mijn eigen homepage waar ik normaliter op kom als vroeger.......????????
Daarna kan ik gewoon internetten, tenminste tot nu toe.

En: volgens jou link (onder 76) moet ik ik eerst IEsetup downloaden, maar waar doe ik dat
Sorry maar voor jou is het gesneden koek om in het register te werken maar ik ben daar wat huiverig voor m.a.w. een leek op dit gebied.

:confused:

Graag verdere hulp

Ben er nog steeds niet uit.
Andere snelkoppelingen geeft ook steeds een dergelijk fout scherm:o

Graag verdere hulp

Heb inmiddels een cd rom Win XP geregeld ( zonder servpack 2 ) en in het register gekeken.
Nu zeg je dat ik de sleutel op 0 moet zetten, maar hoe doe ik dat.
Moet ik daarna iexplorer opnieuw instaleren???????
en daarna weer iets aan die sleutel doen?
:(

niemand die me kan helpen?

Ik blijf zitten met dit probleem......
Niemand met een afdoende oplossing??
Pffff

ik ga eens een poging wagen:

in je startmenu "uitvoeren " aanklikken en vervolgens "regedit "intikken, dan enter.

zoek dan naar het eerder genoemde registermap bij lange pier ( ik zeg map omdat ik net bij mezelf hier heb zitten kijken, dat ik in die map meerdere sleutels vind, dus lange pier, of iemand anders zou specifiek het bestandje even erbij moeten noemen, want ik durf het zo niet te zeggen..)

overigens is internet explorer ook gewoon te downloaden via de microsoft site.

als alles tevergeefs is, en je vind xp van je pc eraf gooien en opnieuw installeren te drastisch, kan je ook eventueel een andere internetbrowser installeren, ik noem een firefox of opera.

Hopelijk gaat het je lukken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan