• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In kleur wegschrijven? Forecolor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielleke

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Goeiemorgen Helpmij leden,

In het kader van de opbouw van mijn persoonlijk kasboek, waar ik met jullie hulp telkens zeer blij mag om zijn.;) Wat ik op heden al kunnen maken heb.:thumb:

Blijf ik vandaag toch struikelen over dit probleem. Heb zelf al een poging gemaakt maar het is met toch niet gelukt. En in de zoekfunctie heb ik niet meteen iets gevonden hier om trent.

In mijn voorbeeld: Zou ik graag willen maken als men het selectievakje aanvinkt, dat het userform de tekst in de textbox in kleur wegschrijft.

Heb zelf deze code al gemaakt:
Code:
Private Sub CheckBox1_Click()
TextBox1.ForeColor = &HC0&

End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
x = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
Range("A" & x) = TextBox1

End Sub

Als ik nu het selectievakje aanvink dan maakt hij wel de tekst in de textbox in het kleur rood, maar toch wil hij deze niet wegschrijven?:confused:

Kunnen jullie iets meer vertellen aub?:o

Alvast bedankt!!
Mvg,

Bijlagen

Onderstaande code toevoegen aan de knop.

Code:
Range("A" & x).Font.Color = TextBox1.ForeColor

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Wat zou ik zonder u zijn.:D

Weeral top gedaan!!:thumb:

Van harte bedankt.
Nu is mijn kasboek alweer wat automatischer. Vroeger moest ik zelf nog de "extra uitgaven" in het rood zetten nu gebeurdt het van zelf.

Top hoor!!
Weermaals bedankt

Mvg,:thumb:

:o:o
Graag gedaan.

Gaarne de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan