• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In macro cellen verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo experts,

Ik heb met enig knutselen een macro gemaakt (opgenomen) die van een lange lijst een draaitabel maakt op een 2e werkblad. 2 kolommen erna heb ik een blok van 8 kolommen gebruikt om e.e.a. op te tellen en te vergelijken. Nu zijn er meer variabelen in de lijst, waardoor de tabel meer kolommen en beslag neemt en er geen ruimte meer is voor mijn toevoegingen. De macro loopt dan vast. Nu zou ik alle celverwijzingen kunnen wijzigen maar dat zijn er nogal wat + een grote kans op fouten. Kan ik niet een regel invoegen waardoor de op de tabel gebaseerde gegevens op een nieuw werkblad komen?

Alvast bedankt,

Ricky

Ik ben inmiddels begonnen met het "maken" van een nieuwe macro. Met behulp van de recorder en knippen en plakken kom ik een heel eind. Echter ik struikel op de volgende formule waar een verwijzing in moet komen naar een ander tabblad met de naam "tabel".
De formule waar het om gaat luidt;

=SUM(INDIRECT(ADDRESS(ROW(),MATCH(""0500"",R4C1:R4C26,0))):INDIRECT(ADDRESS(ROW(),MATCH(""0700"",R4C1:R4C26,0))))

Wie kan mij helpen zodat er gezocht wordt op het tabblad "tabel"?

Alvast bedankt,

Ricky

tsjokko zei:
De formule waar het om gaat luidt;

=SUM(INDIRECT(ADDRESS(ROW(),MATCH(""0500"",R4C1:R4C26,0))):INDIRECT(ADDRESS(ROW(),MATCH(""0700"",R4C1:R4C26,0))))

Wie kan mij helpen zodat er gezocht wordt op het tabblad "tabel"?

Alvast bedankt,

Ricky

Ik heb zelf de Nederlandstalige versie maar ik denk dat het zo goed is.

=SUM(INDIRECT(ADDRESS(ROW(),MATCH(""0500"",tabel!A4:Z4,0))):INDIRECT(ADDRESS(ROW(),MATCH(""0700"",tabel!A4:Z4,0))))

Helaas, dat was het eerste wat ik heb geprobeerd.

Ik heb deze formule van Hans123 en hoopte eigenlijk op een reaktie van hem. Ik heb hem nl kant en klaar ontvangen na een eerder gestelde vraag en krijg het niet voor elkaar om hem zelf op te bouwen.

Echter, de behoefte bestaat nog steeds en iedere gedachte of suggestie is welkom.

In ieder geval bedankt voor deze 1e hulp poging,

Ricky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan