in me router komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hind0e

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
hey

Ik had een vraaag
weten jullie misschien hoe ik in me router kan komen?
want in de handleidign staat wel iets hoe ik in me router kan komen ,maar dat lukt nie:confused:
kunne jullie me a.u.b. helpen

vriendelijk griet hind0e

Denk dat het handig is dat je ook vermeld wat voor een router je hebt en hoe je verbinding probeert te maken met je router

Zonder merk/type kunnen we inderdaad niet helpen.
De meeste routers van tegenwoordig zijn wel te configureren via een webpagina.
De router heeft dan een ingebouwd webserver.

Je zult daarom het IP adres van je router moeten weten. In je browser (internet explorer gok ik), type je http://127.0.0.1 (127.0.0.1 vervang je door het IP adres van je router).

Het Ip adres van je router kun je meestal achterhalen door in een dos venster (op te starten via de knop start > uitvoeren > cmd.exe ) het commando:
ipconfig

te typen.

Je krijgt dan een lijstje. Ik ga er even vanuit dat je maar 1 netwerk verbinding hebt. Daar staat dan een "default gateway" tussen. Meestal is dat het IP adres van je router.

Succes.

uhm...
ik heb een sweex wired/wireless router IEEE802.11G

denk ik :confused:

ja,het is gelukt maar ik ben me wachtwoord vergeten:o
ik had het niet veranderd:confused: weten jullie hoe ik me wachtwoord kan wijzigen?

In het boekje staat als het goed is een standaard wachtwoord, mocht je het wachtwoord dus niet gewijzigd hebben, dan kan je dat proberen.

Mocht ook het standaard wachwoord niet werken, dan kan je het kastje resetten. De meeste draadloze routers hebben een gaatje ergens waar je een pen of paperclip tegenaan kan drukken. Als je dat een seconde of 5 a 10 doet, is die meestal gereset. Mocht dat niet helpen, lees dan de handleiding hoe je het apparaat reset naar de fabrieksinstellingen.

Vergeet niet dat je het wachtwoord wijzigd, laat hem NOOIT op het standaard wachtwoord van de fabrikant staan. Veel mensen maken die fout, of weten er uberhaupt niet vanaf. Het apparaat is draadloos, dus ook kwaadwillende kunnen erbij, en het is voor hun wel erg simpel als het het standaard wachtwoord is.

maar als ik hem reset moet ik hem dan ook opnieuw instellen?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan