• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in meerder kolommen zoeken om waarde invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

huibson

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Beste vrienden allereerst de beste wensen nog voor 2019

Ik ben een beetje aan het hobbyen en heb de sheet bijna voor elkaar maar als ik in b.v. in cel B7 (blad calculatie) een materiaalsoort aluminium aanklik dan moet hij het bedrag overnemen van kolom 3 (blad producten), en dat geld uiteraard ook voor ale andere materiaal soorten.

Ik heb het al met verticaal zoeken geprobeerd maar dat gaat me niet lukken daar ik deze functie al gebruikt heb in blad calculatie.

kan iemand mij op weg helpen? Thx

Bijlagen

In je voorbeeld werkt dat volgens mij gewoon.

Doet deze wat je wilt?
Code:
G7: =VERT.ZOEKEN(D7;Producten!$A$2:$F$105;1+VERGELIJKEN(B7;{"Staal";"Aluminium";"RVS";"Corten Staal";"Kunststof"};0);0)

Vraag is niet opgelost in meerder kolommen zoeken om waarde invullen

Hallo Edmoor,

Niet helemaal, hij neemt wel met verticaal zoeken de prijzen over van blad producten, maar hij wisselt niet de gewichten in kolom G conform aluminium staal en of kunststof. en dat wil ik juist daar ik met kilo prijzen werk

Daar kan je dan gewoon weer verticaal zoeken voor gebruiken.

Als kolomkoppen overeen kwamen wel, maar daar staan ook maten in. Dat werkt dus niet 1-2-3.

Zie formule in #3, die voldoet volgens mij aan de vraagstelling.

Vert.zoeken

Hallo Alex,

Thx voor de oplossing deze werkt perfect. en elmoor ook bedankt nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan