• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In meerdere werkbladen automatisch rijen verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekje80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2018
Goedendag,

Via deze site ben ik er achtergekomen dat het mogelijk is om op meerdere werkbladen tegelijkertijd rijen te verbergen.
Alleen heb ik er totaal geen verstand van en krijg het helaas ook niet voor elkaar.

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om mee te kijken en DE tip te willen geven?

Het gaat om het volgende:
Bekijk bijlage test urenopzet.xlsx

Op het werkblad "Totalen AV" heb ik met hyperlinken de uren van de jongens laten optellen zodat daar echt de totalen komen.
Als een bepaalde werkorder is nagecalculeerd dan kan in principe die regelen in "Totalen AV" verborgen worden. Maar dan moet die regel dus ook op alle werkbladen van de jongens verborgen worden (gaat dan om de werkbladen voor "Totalen AV).
Aangezien wij met 2 afdelingen werken staan er in dit bestand 2 totalen. Kun je voor elk "totaal" iets aanmaken zodat de rijen op de werkbladen voor de "totalen" automatisch worden verborgen als je ze op de "totalen" verbergt?

Ik heb al gezien dat het met macro's en/of VBA(?) moet, maar daar heb ik echt totaal geen verstand van.

Ik hoop dat er iemand is die mijn vraag snapt en tevens een oplossing weet (en natuurlijk wil helpen).

Alvast hartelijk dank.

Groeten Niekje

deze achter blad Totalen AV?

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
        For Each cl In Range("A4:A314")
            If cl.Value <> "" And Rows(cl.Row).Hidden = True Then
                For Each sh In Sheets
                    If sh.Name <> "Totalen SP AV" And sh.Name <> "Totalen AV" Then
                        Set c = sh.Range("A4:A314").Find(cl.Value)
                        If Not c Is Nothing Then c.EntireRow.Hidden = True
                    End If
                Next
            End If
        Next
End Sub

EDIT: Bij nader inzien kan de code beter in een Deactivate_Event staan:

Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()
For Each cl In Range("A4:A314")
    If cl.Value <> "" And Rows(cl.Row).Hidden = True Then
        For Each sh In Sheets
            If sh.Name <> "Totalen SP AV" And sh.Name <> "Totalen AV" Then
                Set c = sh.Range("A4:A314").Find(cl.Value)
                If Not c Is Nothing Then c.EntireRow.Hidden = True
            End If
        Next
    End If
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo SjonR,

Bedankt voor de reactie. Dit is voor mij de eerste keer dat ik überhaupt met macro's werk dus ik heb geen idee hoe ik die code achter blad Totalen AV zet.
Heb al iets geprobeerd (leeg werkblad achter Totalen AV gemaakt, daar in een cel op Alt F11 gedrukt, F7 gedrukt en daar jouw code in gezet en dan houdt het op voor mij), wat is daarna de gang van zaken?
Moet ik er nog iets voor en na zetten? (
Code:
......
, dit heb ik geprobeerd maar kreeg een foutmelding.)

Sorry, misschien een beetje dom maar heb er echt geen verstand van.

Klik op het tabblad Totalen AV ( dus op het tabgedeelte onderin ) met de rechter muisknop. Kies programmacode weergeven. Plak vervolgens de code in het blad.

En nee, je bent niet dom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan