**** in mijn gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Wolgeit

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Ik heb een vervelende ervaring met mijn gastenboek. Ik heb hem 2 maanden en tot vandaag ging alles goed. Nu krijg ik vandaag 4 mailtjes die op SPAM lijken en allerlei reclame die niks met mijn website te maken hebben. Buiten dat, er zitten misschien wel virussen achter. Vraag is nu: hoe kan ik die berichten weghalen? Want ik heb bij mijn aanmelding wel gezegd dat ik een mailtje naar mijn hotmailadres wil hebben, zodat ik weet dat er weer wat geschreven is mijn gastenboek. Die berichten in mijn hotmailadres heb ik verwijderd, maar ze staan nog steeds in mijn gastenboek.
Ik toon het hier zodat jullie kunnen kijken wie dat zijn. Heeft iemand een oplossing?
Vreselijk naar vind ik dat. Ik heb er veel moeite voor gedaan een leuke website te maken zonder enige voorkennis en nu dit. Dit is mijn gastenboek.
http://dewolgeit.nl/guestbook/guestbook.php

Alvast bedankt jongens

Ik heb even gekeken en je hebt met spambots te maken.

Dat zijn computer die spam in elk forum zetten waar het kan.

Je kunt het tegen houden door mensen een code van een plaajte te laten invullen.

die kan de computer dan niet lezen en kan het forum niet verzenden.

Zie mijn gastenboek als voorbeeld (neit zelf gemaakt en gehoost)

http://www.tboek.nl/tboek/index2.php?name=ictboy

Dan zie je een stukje staan en daar staat overnemen, je moet dan overnemen wat je op het plaatje ziet.

kijk of jou gastenboek dit ook kan.

Dan is het probleem opgelost, zoniet zoek dan een gastenboek die het wel heeft bijv www.tboek.nl

groetjes tom

Andere naam geven aan mijn gastenboek

Ik begrijp dat ik een andere gastenboek moet nemen. Maar ik heb nu al een hoop reacties staan in mijn gastenboek, die ik wel wil behouden. Van mijn webhoster begrijp ik dat ik mijn gastenboek een andere naam moet geven. Maar ik weet niet hoe dat moet.
De link is nu ww.dewolgeit.nl/guestbook. Volgens de webhoster is het probleem dan opgelost.
Ik heb de SPAM er wel uit gehaald, intussen waren het er nu 9, maar ik heb begrepen van iemand dat het er wel 100 per dag kunnen zijn. Maar die blijf ik behouden als ik de naam van mijn gastenboek niet verander.
Wie weet de oplossing?

Spam

Inderdaad, een andere naam.
Op onze site hebben we een "Gastenboek" dat al veel minder spam trekt dan het oorspronkelijke "Guestbook".
Op dezelfde site staat met dezelfde software ook een "Kweekboek" waar nog nooit spam op is gezet.
De door mij gekozen namen staan bij ons gewoon in de map van de site en die files gaan gewoon met ftp van Ipswitch naar de provider.
Hans

Probleem opgelost

Ja, intussen heb ik het een andere naam gegeven in mijn FTP-file. Mijn webhoster had uitgelegd wat ik moest doen. Er staat dan een andere naam voor en dan gastenboek, schijnbaar kunnen anderen dit dan niet traceren. Maar heb je een link van je site en gelijk gastenboek erachter wel. Ik had www.dewolgeit.nl/guesbook.
Dus mijn vraag is opgelost. Ik houd gewoon dezelfde gastenboek dus. Maar toch bedankt voor je antwoord.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan