In modem (Alcatel) geraken.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
9.811
Voorheen kon ik in mijn modem, Alcatel Speedtouch Home, komen d.m.w. 10.0.0.138. Nu heb ik sinds kort een Linksys WRT54G (router en accesspoint) maar nu lukt het mij niet meer om via 10.0.0.138 in het modem te komen, via ipconfig de gateway achterhaald, maar dat lukt ook niet, als ik dat nummer in adresbalk type kom ik in de router en niet in de Speedtouch. Wat moet ik doen om in het modem te komen?
 
Voorheen kon ik in mijn modem, Alcatel Speedtouch Home, komen d.m.w. 10.0.0.138. Nu heb ik sinds kort een Linksys WRT54G (router en accesspoint) maar nu lukt het mij niet meer om via 10.0.0.138 in het modem te komen, via ipconfig de gateway achterhaald, maar dat lukt ook niet, als ik dat nummer in adresbalk type kom ik in de router en niet in de Speedtouch. Wat moet ik doen om in het modem te komen?

je kan ook proberen om je router eerst een ander lokaal ip adres te geven zodat ze gescheiden zijn,
ik kan hier via mijn wrt54g zowel in het modem als in de router komen, het kan wel dus...
 
je kan ook proberen om je router eerst een ander lokaal ip adres te geven zodat ze gescheiden zijn,
ik kan hier via mijn wrt54g zowel in het modem als in de router komen, het kan wel dus...
Je bedoeld het standaard ipadres 192.168.1.1 veranderen? Dat heb ik al gedaan. Hoe staan jouw instellingen in de linksys, want wat ik ook doe, ik kom er niet in.
 
Je bedoeld het standaard ipadres 192.168.1.1 veranderen? Dat heb ik al gedaan. Hoe staan jouw instellingen in de linksys, want wat ik ook doe, ik kom er niet in.
welke instellingen bedoel je?
 
ja..... maar welke instellingen dan..... er zijn er nogal wat
Tsja geen idéé als ik dat wist ben ik al een eind op weg. Je zal toch iets gedaan hebben waardoor jij er in komt en ik niet. Portforwarding of zoiets.
 
De persoon kan daar, zoals ik het lees wel zijn modem benaderen, ik niet.
 
je kan natuurlijk ook even je modem benaderen zonder de linksys, dan de instellingen aanpassen en daarna de linksys er weer tussen
volgens mij hebben ze het daar ook zo gedaan
 
je kan natuurlijk ook even je modem benaderen zonder de linksys, dan de instellingen aanpassen en daarna de linksys er weer tussen
volgens mij hebben ze het daar ook zo gedaan
Ik denk dat als ik het modem moet benaderen het zo maar ga doen, rechtsreeks op het modem aansluiten dus en laat ik alles zo als het nu is.
 
Zorg dat alles onder dezelfde range komt te liggen, dan moet het lukken, dus als je SpeedTouch onder 10.0.0.138 ligt zou ik de Linksys onder bijv. 10.0.0.140 zetten.
Op die manier is je probleem verholpen dacht zo.
 
Wanneer ik dat probeer krijg ik de melding "The WAN domain is the same with the LAN domain! Please check them again!"
 
Zit je dan niet bij de verkeerde instellingen?

attachment.php


Het gaat om deze instelling.
 

Bijlagen

  • Linksys.gif
    Linksys.gif
    10,5 KB · Weergaven: 99
Ja schoonheid daar zit ik, dat is tabblad Setup onder het kopje Network Setup, toch?
 
Ja schoonheid daar zit ik, dat is tabblad Setup onder het kopje Network Setup, toch?
Ja inderdaad, wat vreemd dan want de melding WAN domain staat voor wide area network, dat is volgens mij je extern ip-adres.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan