In netwerk werken met Access.

• Onderwerp starter Onderwerp starter a1mat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Geachte Lezer,
Ik heb de volgende situatie:
Een netwerk met Experia Box (KPN) en vast aangesloten PC met Windows XP en een Labtop met Windows 7 draadloos aangesloten. Op beide PC’s heb ik Access XP geïnstalleerd
Ik deel enkele mappen op mijn vast aangesloten PC en met de inhoud van die map kan ik werken op de labtop, b.v. in een Word document.
Wil ik echter met een Access bestand werken dan lukt dat niet en krijg ik de melding: Dit bestand kan in MS Access niet worden geopend. Het bestand bevindt zich buiten uw intranet of op een niet vertrouwde site. Omdat er beveiligingsproblemen kunnen optreden, wordt het bestand niet in MS geopend. Als u het bestand wilt openen,kopieert u het naar uw PC of naar een toegankelijke netwerk locatie.
Ik wil het echter niet kopiëren, want dan voer ik de wijzigingen niet door naar het oorspronkelijke bestand op mijn vaste PC.
Hoe kan ik dit probleem oplossen of wat doe ik fout?
Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat mijn dank.
Met vr.gr.Mathieu.

UAC uitschakelen?

Configuratie scherm --> Gebruikersaccount --> UAC uitschakelen.

Hallo Nicobhelpt
Wegens tijdgebrek iets later.
Ik heb uw advies proberen uit te voeren maar op welke PC moet ik UAC uitschakelen?
Op de laptob of de vast aangesloten PC.Verder kan ik op de PC met windows XP, UAC nergens vinden en op de Labtop met Windows XP zie ik wel in een bepaald venster een verticale lijn met een rechthoekig vakje wat ik naar beneden kan verschuiven. Ik neem aan dat dit hetgeen is wat u bedoeld.
En dan nog een probleem.In het begin heb ik de gedeelde mappen bij NETWERK in de verkenner van de labtop kunnen vinden,maar dat lukt mij nu niet meer.Wat zou ik hier nog fout doen??
Kunt u mij nog verder helpen?
Bij voorbaat dank.

Mathieu.

Op uw Windows 7 (laptop dus) moet je dat uitschakelen.
Ik dacht niet dat XP dit had, dus daar kan je dat niet inschakelen.

Stel nog eens die gedeelde mappen opnieuw in. Of eens kijken of er daar niks veranderd is.

Hallo,
Ik heb beide voorstellen geprobeerd maar het lukt nog steeds niet.Ik kreeg wel weer 1x de gedeelde mappen, maar het programma in Access openen lukt niet.
Een programma in Access wat ik gekopieerd heb,kan ik wel openen.
Nog suggesties ??

Groetjes Mathieu

Krijg je een foutmelding? Of gaat het gewoon niet open?
ALs je het acces bestand kopieërt naar die andere pc, kan je het dan wel openen?
Office 2007 en Office 2003?

Heb je trouwens voldoende rechten op die mappen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan