In Office automatisch tekst plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pim15

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Is het mogelijk om in Office 2010 automatisch tekst te laten verschijnen. Het moet niet er in één keer staan, maar het moet letter voor letter worden getypt. Dit moet wel kunnen met sendkeys, maar dan kan het niet dat ik in bijvoorbeeld PowerPoint een ander tekstvak aanklik. Het moet ook verschillende lettergrootte hebben. Wie o wie kan mij helpen?

Pim

Laatst bewerkt:
Ik heb al een idee. Dat ik de muis laat bewegen. Ik heb al zitten kijken, maar kan niet vinden hoe dat dan moet. Kan iemand mij helpen met die code's?

Pim

Hallo,

Zo kan je de muis laten bewegen en zorgen dat hij klikt:
[CPP]
''//in de class, buiten een sub/function:
Public Declare Sub mouse_event Lib "user32" (ByVal dwflags As Long, ByVal dx As Long, ByVal dy As Long, ByVal cbuttons As Long, ByVal dwextrainfo As Long)
Public Const mouseclickup = 4
Public Const mouseclickdown = 2

''//in de sub:
Windows.Forms.Cursor.Current.Position = New System.Drawing.Point(x, y)
mouse_event(mouseclickdown, 0, 0, 0, 0)
mouse_event(mouseclickup, 0, 0, 0, 0)
[/CPP]

Ik geloof dat het dan moet werken.

Succes,
MartinJM

Ik zie wel de muis daar naar toe gaan, maar dan krijg ik deze foutmelding:

Managed Debugging Assistant 'PInvokeStackImbalance' has detected a problem in 'C:\Users\Pim\Documents\Visual Studio 2012\Projects\Muis\Muis\bin\Debug\Muis.vshost.exe'.

Additional Information: Een aanroep naar PInvoke-functie Muis!Muis.Form1::mouse_event heeft de stack in onbalans gebracht. Dit komt waarschijnlijk doordat de PInvoke-handtekening met begeleiding niet overeenkomt met de doelhandtekening zonder begeleiding. Controleer of de aanroepconventie en parameters van de PInvoke-handtekening overeenkomen met de doelhandtekening zonder begeleiding.

Pim

Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze: 'Visual Studio 2012 Express for Windows Desktop'.

Pim

Hoi,

Ik had bij mijn vorige posts er nog 2 links bij geplaatst, misschien kan je dan even daarnaar kijken, ik hoop dat dat de oplossingen zijn.

MartinJM

Sorry dat ik wat laat reageerde. Ten eerste: bedankt voor de links. Het heeft geholpen. Bij een van die links vond ik hoe je het uitzet. Ten tweede: is dat ook als je de toepassing publiceert (dat het geen foutmelding geeft)?

Pim

Als je het publiceert zou het ook geen foutmelding moeten geven als het dat ook niet doet bij het debuggen.

Maar het kan zijn dat een programma op de ene computer wel en op de andere computer niet werkt. Dat kan bijvoorbeeld als je een map hardcode. Maar als je zeker wil zijn, kan je het natuurlijk altijd zelf op een andere computer proberen. Of je post het hier en dan kunnen wij het voor je proberen (ik heb op dit moment alleen geen office).

MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan