• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In opmerkingen de letters en/of grootte aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hallo.
In een exel (office 2000) bestand wil ik de opmerkingen die ik invoeg automatisch allemaal een groter lettertype geven. Het moet op 12 komen terwijl die nu op 8 staat. Veel te klein voor mij. Kan ik dat achteraf doen zodat alles in een keer van 8 naar 12 gaat of kan dat alleen bij de nieuw te maken opmerkingen. En zo ja, hoe dan.
Het gaat om opmerkingen die allemaal in dezelfde kolom komen te staan.
En dat geld ook voor het lettertype. Die staat op Tahoe en moet naar Arial.
Voor het gewone exel bestand kan ik dat wel met kolommen, rijen en of het gehele bestand maar bij de opmerkingen lukt dat me niet. Wie helpt me.
Doei, Dump.

Je kunt hier info vinden:
http://www.mvps.org/dmcritchie/excel/ccomment.htm

En zoals je ziet staat daar:
-----------------------------------------------
Change fontsize of all cell comments

Sub ChgAllCommentsF14()
Dim Cell As Range
For Each Cell In Cells.SpecialCells(xlCellTypeComments)
With Cell.Comment.Shape.TextFrame
.Characters.Font.Name = "Arial"
.Characters.Font.Size = 12
.AutoSize = True
End With
Cell.Comment.Shape.TextFrame.AutoSize = True
Next
End Sub
-----------------------------------------------------

Weet je trouwens hoe je die kunt toevoegen bij Excel?

Laatst bewerkt:
Aanpassen opmaak opmerkingen

Wat je wel kan doen is
1 opmerking met opmaak aanpassen door dubbel klik op de gearceerde rand (opmerking aanpassen)
Als 1 opmerking aan de opmaak voldoet deze dan zoveel maal kopieren naar de goede plaats.
Dit door de eerste (met opmerking) te selecteren - de rest van de cellen aan te tikken (met Ctrl ingedrukt te houden) selecteer je ze dan en als laatst plakken speciaal - opmerkingen - ok
Je moet dan nog wel de tekst aanpassen van al deze opmerkingen.

mvg Imod

Hallo, allen.
JKoelman heeft een bestandje voor mij gemaakt waarmee ik een macro kan maken en die gebruikt kan worden in een werkmap als ik dat wil. Invoeren en klaar is Dump. Dank daarvoor.
Imod.
Deze optie zal ik ook uitproberen. Ik ga ervan uit dat ik niet perse met een tekst moet beginnen maar dat ik ook (om te beginnen) met een punt kan volstaan. Die valt later niet eens echt op en ik kan hem zonodig weghalen. Het is maar voor prive/familie gebruik. Ook hiervoor dank.
Doei, Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan