In phpMyAdmin 2.2.1 ZOEKEN?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitecfreak

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2003
Berichten
78
Is er een mogelijkheid om in de data base te zoeken?
We hebben onze webmaster ontslagen en zoeken ons verrot naar wachtwoorden, email adressen enz. in het DataBase.
Maar een zoek funtie heb ik niet gevonden... of heb ik niet goe dgenoeg gezocht?
mvgr Bé
 
Een zoekfunctie?

Niet dat ik weet in PHPMyAdmin. Maar wachtwoorden zijn meestal gecodeerd. Meestal in MD5.

Een voorbeeld hoe een MD5 string eruit kan zien:
3d801aa532c1cec3ee82d87a99fdf63f

Verder kun je in de database naar een tabel als members, leden oid zoeken.

btw, waarom bel je die webmaster niet gewoon op en vraag je of ie wilt vertellen waar het allemaal staat :eek:

edit: zijn er niet al veel nieuwere versies van phpMyAdmin? ;)

edit2: ik heb misschien een manier.
Je gaat naar een tabel in de database. Je zoekt het Query veld op en typt in:
SELECT * FROM tabelnaam WHERE kolomnaam LIKE %gebruikersnaam%

tabelnaam = Tabel naam waar je de query in uitvoert
kolomnaam = De kolomnaam waar alle gebruikersnamen worden opgeslagen. meestal users, username, gebruikersnaam, naam of iets in die richting
gebruikersnaam geef een gebruikersnaam op die zeker weten bestaat of er op lijkt.

Als dit geen resultaat geeft dan is dat de tabel niet.
Trouwens nog nooit geprobeerd dit. Ook de eerste keer dat ik iets als dit lees. Ik ben eigen webmaster :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb phpmyadmin 2.5.0 (niet dat ik 'm vaak gebruik, kep m'n eigen gemaakte SQL Manager :p), maar ik zou zeggen dat dat in die versie wel kan ja ... :)
Zie bijlage.

Btw, misschien verstandig om in de toekomst eerst naar je webmaster toe te gaan en te vragen "Hey nu ik je toch spreek, waar sla je alle wachtwoorden op ?", om hem vervolgens te ontslaan :p

naamloos.jpg


Zie je die tabbladen bovenin ? >> "Zoeken" <<
 
Nog even hoe ik het nu heb opgelost:
Een complete backup (cpy) gemaakt van de HELE database naar mijn HD, kladblok openen en zoeken maar..

p.s. De WEBMASTER is een jonge heer die nu op verschillende manieren probeert ons te dwarsbomen, je zou het juridisch kunnen aanpakken, maar het heeft twee weken geduurd en het draait weer als vanouds.. en verder zijn we niet verwikkeld in juridische steekspelletjes..., het heeft zo zijn voordelen.
Het ergerlijke is, meneer heeft ook andere grote sites onder zijn beheer (artiesten, voetbal etc) ik hou m'n hart vast...

Heren bedankt voor alle meldingen
Mvgr
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door hitecfreak
Nog even hoe ik het nu heb opgelost:
Een complete backup (cpy) gemaakt van de HELE database naar mijn HD, kladblok openen en zoeken maar..
Ok dan :)
p.s. De WEBMASTER...
Ex-webmaster :p
...is een jonge heer die nu op verschillende manieren probeert ons te dwarsbomen, je zou het juridisch kunnen aanpakken, maar het heeft twee weken geduurd en het draait weer als vanouds.. en verder zijn we niet verwikkeld in juridische steekspelletjes..., het heeft zo zijn voordelen.
Dwarsbomen ? Hij werkt niet meer bij jullie bedrijf, dus de enige manier waarop hij jullie kan dwarsbomen zou dan van buitenaf moeten gebeuren, wat dus met hacken moet gebeuren. Dit is niet echt legaal...
Het ergerlijke is, meneer heeft ook andere grote sites onder zijn beheer (artiesten, voetbal etc) ik hou m'n hart vast...
Leuk voor hem, maar als jullie hem toch voor de rechtbank slepen heeft hij daar weinig aan :rolleyes:
 
Nog even wat correcties, wij zijn een niet-landelijk commercieel radio station. (ether als kabel)
Het is ondergebracht in een stichting, we hebben niemand in dienst en het werk wordt gedaan door vrijwilligers. Onze website (server) is bij een een provider ondergebracht en daar kan iedereen (met de goede gegevens) bij komen, dus direct op de server, myqsladmin, inloggen medewerkers enz enz...
M.a.w alle achterdeuren moesten op slot en het begint erop te lijken dat dit definitief dicht is.
Alle gegevens op de site, staan in het database en bijna in elke map een config file met de database gegevens... :evil:

Een klein voorbeeldtje, bij elk nieuw aangemaakte wachtwoord werd een mail naar de betreffende persoon gestuurd... Wat te denken om een proggie te plaatsen die je een database update stuurt..

Dus MOET alles eruit wat er niet hoort....:mad:

Heren/Dames een heel fijn weekend :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan