In query bepaalde maand niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Ik heb een query gemaakt met hierin een kolom query... Nu wil ik bij het uitvoeren van de query een bepaalde maand niet weer geven zoals bijvoorbeeld de maand oktober. Er zijn 4 records waarin oktober voor komt namelijk 11 oktober, 13 oktober, 17 oktober en 22 oktober. Wat moet ik bij criteria neerzetten zodat de maand oktober niet wordt weergegeven. Dacht zelf aan not "oktober"maar dit werkt niet. Ik heb de nederlandse versie van access 2000. Dit heb ik nog geprobeerd not between #1-10-2010 and 31-10-2010# en dit werkte ook niet.

Wie weet welke expressie ik hier neer kan zetten... ben er een tijdje tussen uit geweest maar kon het antwoord zo 1,2,3 niet op het forum vinden.

Deze filtering werkt in dit geval wel, maar is een beetje omslachtig als je een andere filtering wilt maken. Je kunt met een extra veld MaandNr:Month([Datumveld]) het maandgetal uitlezen uit de datum. Je filtering zonder oktober wordt dan: <>10

Nog een aanvullende opmerking: met Month([Datum]) filter je een maandwaarde uit een veld. Daar kun je dan, zoals aangegeven, op filteren. Je filtert dan wel op alle datums met die maand. Als je dus datums van een bepaald jaar wel of niet wilt, moet je eigenlijk ook nog een veld Year([Datum]) maken, zodat je ook op jaartallen kunt filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan