in tabbladen postitioneren

• Onderwerp starter Onderwerp starter tigo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
hoi allemaal,

ik heb de volgende vraag. Ik heb een klant met meerdere indicaties. De indicaties zijn gesorteerd op ingangsdatum. Maar de meest recente ingangsdatum hoeft niet perse de actuele indicatie te zijn (er kunnen toekomstige indicaties ingevoerd worden). Behalve een ingangsdatum hebben deze indicaties ook het veld "actueel" (ja/nee veld) waarvan er per client maar 1 op ja staat. Ik heb deze indicaties in een tabblad staan waar er steeds 1 getoond wordt. Is het mogelijk om op basis van het veld "actueel" ervoor te zorgen dat deze altijd als eerste getoond wordt terwijl toch de ingangsdatum volgorde aangehouden wordt? Maar dat bij vooruit bladeren wel de indicatie met recentere ingangsdatum getoond wordt.

Voorbeeld:
indicatie 1 - 01-06-2010 - actueel=nee
indicatie 2 - 01-01-2010 - actueel=ja <====== deze moet getoond worden
indicatie 3 - 01-06-2009 - actueel=nee

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb gemaakt.

Gr. Tigo

Hoi Tigo,

Ik zou dit denk ik iets anders oplossen. Op het formulier een combobox 'actuele indicatie plaatsen maar daarin de data van alle tabbladen, zodat er slechts één indicatie tegelijk mogelijk is. In jouw oplossing zou het zo te zien voor kunnen komen dat er twee tabbladen de waarde 'actueel=ja' kunnen hebben.

Vervolgens kun je dan bij het Form_Current event de waarde van de combobox toekennen aan de tabcontrol:

Code:
Private Sub Form_Current()
    Me.tabIndicaties.TabIndex = Me.cmbActueleDiagnose
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan