• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

$ in tabel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
onderstaande mijn formule

=AANTALLEN.ALS(Tabel1[Month];B3;Tabel1[Country];"N")

hoe kan ik "Tabel1[Month]" vastzetten ? een $ werkt niet

Je kunt [Month] vervangen door het echte bereik, met dollartjes erbij. Maar over het algemeen werkt de naamreeks prima, dus als dat bij jou niet werkt is er iets mis met jouw reeksen. Kunnen we zonder bestandje uiteraard niet zien :).

Uit (wat oude, moet ik er gelijk bij zeggen) topics lees ik van Microsoft Excel MVP's dat ze dat ook kennen, en dat Microsoft er blijkbaar niet aan gedacht heeft dat mensen het vulgreepje wel eens gebruiken :). De aangedragen oplossing is dan ook simpel: Kopie en Plak. Dus dat is in ieder geval een workaround.

Overigens valt het mij op dat de tabel van boven naar beneden is maar de plek waar het fout gaat van links naar rechts is opgezet.
Dus ik vroeg me zomaar af of transponeren hier niet ook gebruikt moet worden??
link

Tijs.

heb het opgelost zoals aangegeven hierboven cpy / past in plaats van slepen

Met de juiste schrijfwijze kan je een kolom ook in gestructureerde tabel-formules vastzetten.
formule in cel H3:
Code:
=COUNTIFS(Tabel1[[Month]:[Month]];H2;Tabel1[[Country]:[Country]];"N")
Met "Indirect" kan het ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan