In twee keer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Ik heb in mijn PC de harde schijf en de batterij van 't moederbord vervangen. De PC werkt nu weer goed op 1 vreemd probleem na.
Ik kan de PC alleen maar in twee stappen opstarten:
Stap 1: start de PC op, werkt niet, zet weer uit dmv aan/uit-knop 10 sec. vasthouden
Stap 2: start PC op, werkt wel

En dat gaat steeds zo, zet ik de PC op de normale manier uit (via start - afsluiten) dan start ie daarna niet op. Zet ik 'm uit door de aan/uit-knop ingedrukt te houden dan kan ik daarna wel gewoon opstarten.

Iemand die me helpen kan?
Alvast bedankt,
Geert

Het lijkt erop dat er mogelijk ergens een sluiting van bijvoorbeeld je moerderbord en kast is.

Aangezien je dingen vervangen heb zou ik even alles in de kast nalopen en dingen loskoppelen en steeds even testen of het werkt. Koppel je harddisk een los en test eens of de PC dan wel start etc etc.

Hoi,
Ik heb zowat alles uit de kast gehaald en zie daar geen probleem. Maar zelfs een erg kale PC start alleen in twee stappen op. Bij de eerste opstart begint de fan te draaien en that's it. Bij de tweede opstart hoor ik heel snel 't gebruikelijke "gezoem" en lukt 't opstarten wel. Er gaat dus iets mis helemaal aan 't begin van 't opstarten. Ik snap er niks van. Nog andere suggesties? Groet.

Mogelijkheid om een andere voeding te proberen? weet je wat meer, en kun je verder zoeken, als die hetzelfde probleem geeft.

Ik heb precies hetzelfde probleem...

Stap1:Als ik mijn computer opstart dan blijft een rode knopje uit en aan te gaan....
Stap2:Als ik mijn computer dan 5 min. later uit en aanzet, dan doet hij het wel gewoon goed..
Dan hoor ik ook die *piep* die altijd komt als je opstart.

Als ik het bij stap 1 opstart dan doet hij het gewoon niet :(

Ook als ik hem op stand-by had gezet.... hij moet gewoon opwarmen dus...

Mogelijkheid om een andere voeding te proberen? weet je wat meer, en kun je verder zoeken, als die hetzelfde probleem geeft.

ik heb dat ook voor gehad en heb een andere voeding moeten steken en dan was het over;)

ik heb dat ook gedaan maar heb dan ineens een voeding van 530Watt genomen dan was ik een tijdje gerust he

Ik heb precies hetzelfde probleem...

Stap1:Als ik mijn computer opstart dan blijft een rode knopje uit en aan te gaan....
Stap2:Als ik mijn computer dan 5 min. later uit en aanzet, dan doet hij het wel gewoon goed..
Dan hoor ik ook die *piep* die altijd komt als je opstart.

Als ik het bij stap 1 opstart dan doet hij het gewoon niet :(

Ook als ik hem op stand-by had gezet.... hij moet gewoon opwarmen dus...
Erg lastig maar je zit wel in iemand anders zijn/haar topic, mocht je verder nog problemen krijgen start dan even je eigen topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in een vraag stellen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan