In/uitklapbare balk maken door op de naam te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iDodo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Hallo ik probeer een beetje de beginselen te leren van html en ik ben bezig om een site te maken over The Big Bang Theory om het te leren. De site is niet erg uitgebreid dus ik zou graag willen dat als ik op de naam van een aflevering klik er een balk tevoorschijn komt waarin er een stukje tekst staat over de aflevering. Zo zou het er ongeveer uit moet zien.

Zo ziet het er normaal uit:
Site-1.jpg

Zo ziet het er uit als je op "Pilot" klikt:
Site-2.jpg

Zo ziet het er uit als je op "The Big Bran Hypothesis" klikt:
Site-3.jpg

Enzovoorts voor de volgende afleveringen.
Ik zou ook graag willen dat als ik de pagina opstart dat ze dan allemaal ingeklapt zijn, en dat ik ze 1 voor 1 kan uitklappen. Heeft iemand misschien een tutorial hoe je dit moet doen of de code hiervoor.

Alvast bedankt,
iDodo

Iets openen/sluiten gaat via een simpele toggle functie in Javascript:[JS]function toggleElement(id)
{
var elem = document.getElementById(id);

elem.style.display = elem.style.display == 'block' ? 'none' : 'block';
// als het 'block' is, maak het 'none'; anders, maak het 'block';
}[/JS]Ik neem aan dat je data in een tabel staat; je voegt dan een onclick event toe aan de tr, en roept dan de info functie aan.

Trouwens, waarom maak je voor elke episode niet een losse pagina? Met een mooie foto etcetera.

:thumb:

Ik ben pas echt een beginner. Heb het eigenlijk met tabs uit elkaar staan en niet in een tabel. Heb vandaag pas de eerste basis kennis geleerd.

Ik raadt toch aan dan direct jQuery te gebruiken.
Vele malen lichter en sneller te beheersen dan javascript zelf omdat 80$ van het werk al voor je is gedaan.

Kan dit met jQuery in een paar minuten wel maken
als je hier behoefte aan hebt kan ik proberen er een soort les van te schrijven.

Stuur maar een PM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan