Fheitkonig
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 jan 2014
Hallo, ik heb een VB scripje gemaakt om in een aantal rijen aan het einde een nieuwe regel toe te voegen met standaard vulling. Hij kijkt bij de voorgaande rij naar het nummer en hoogt dat met 1 op.
Alleen wil ik graag standaard 3 cijfers gebruiken (001, etc.) Hoe krijg ik voor elkaar dat die format goed staat?
Er staan in die rijen een aantal categorieën, (in dit script DPL-LT- maar dat kan ook DPL-DT- of DPL-TC- etc zijn). Als de sortering op categorie is en er staan bv 1000 rijen met 10 categorieën, dan werkt dit ook niet, feitelijk moet er eerst een validatie (wat is de laatste DPL-LT-) plaatsvinden en dan de nieuwe regel invoegen.
Wie weet het antwoord?
Alvast dank,
Ferry
Alleen wil ik graag standaard 3 cijfers gebruiken (001, etc.) Hoe krijg ik voor elkaar dat die format goed staat?
Code:
Sub actie_toevoegen()
rij = Range("A65000").End(xlUp).Row
nummer = Right(Cells(rij, 1), 2)
Cells(rij + 1, 1) = "DPL-LT- " & nummer + 1
End Sub
Er staan in die rijen een aantal categorieën, (in dit script DPL-LT- maar dat kan ook DPL-DT- of DPL-TC- etc zijn). Als de sortering op categorie is en er staan bv 1000 rijen met 10 categorieën, dan werkt dit ook niet, feitelijk moet er eerst een validatie (wat is de laatste DPL-LT-) plaatsvinden en dan de nieuwe regel invoegen.
Wie weet het antwoord?
Alvast dank,
Ferry
Laatst bewerkt door een moderator: