• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In vervolgkeuzelijsten kunnen scrollen en zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heemink

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2018
Hoi hoi!

Ik heb een vervolgkeuzelijst in mijn excel bestand verwerkt. Dit zodat ik van adresgegevens een veld in een factuur kan zetten.
Ter verduidelijking heb ik dit in de bijgevoegde tabel gezet.

Nu zou ik in deze keuzelijst graag willen kunnen scrollen en een beginletter ofzo in willen kunnen vullen, zodat ik makkelijk een relatie kan vinden.
Bij een lijst van 100 relaties is het niet handig om met de schuifregelaar elke keer naar beneden te moeten schuiven :cool:.

Verder:
Is het ook mogelijk dat de relaties in deze keuzelijst op alfabetische volgorde te zetten zijn? Zoals bij een filter of sorteren functie?
En dan nog een vraag.. Is het mogelijk om de vervolgkeuzelijst langer te maken, zodat er meer relaties in een oogopslag te zien zijn?

Ik zou graag horen of iemand mij hiermee kan helpen. Ben er al dagen mee aan het uitzoeken en het lukt me gewoon niet. #frustrerend :confused:
Zou super fijn zijn!!!

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je reactie!

Dit is precies wat ik bedoelde :thumb:

Wel nog 2 vragen:
Klopt het dat ik nog niet kan scrollen met de muis in het menu? Ik kan nu alleen via de tekst intypen en via de schuifbalk naar beneden gaan.

Hoe komt het dat wanneer ik een nieuwe relatie invoeg, deze pas in de keuzelijst te zien is nadat ik het bestand opnieuw heb opgestart? (het wordt niet meteen verwerkt voor mijn gevoel) :confused:

1.Gebruik de pijltjes toetsen.
2. Klopt, code staat in ThisWorkBook sectie WorkBook_Open event, zet deze code in uw tabblad Relaties.
Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()
Sheets("Factuuradres").ComboBox1.List = [relaties_tbl].Value
End Sub

Graag gedaan en dank voor de terugkoppeling:thumb:
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan