• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In welke directorie worden macro's opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oeldere

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Beste forumleden,

1) In welke directorie worden macro's (of VBA-usersforms) op de harde schijf opgeslagen?

Dit i.v.m. mijn openstaande vraag over het niet kunnen openen van een excel-bestand.

2) Hoe kan ik die vraag aan deze vraag koppelen.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

oeldere,

In welke directorie worden macro's (of VBA-usersforms) op de harde schijf opgeslagen?
Volgens mij staan die in de file die je heb aangemaakt en anders in de persoonlijke map (als ze overal te gebruiken zijn)
Ik denk dat dit alleen de macro's zijn en de Userforms in de file zitten.
Misschien heb ik het verkeerd, dan sorry.

Hej Wim,

ik krijg mijn excel bestandje niet meer geopend. Op deze topic heb jij ook gereageerd.
Hiervoor mijn dank.

Nu dacht ik, misschien werkt het als ik het userform of de macro kan verwijderen.
Misschien wordt het bestandje dan wel geopend en kan ik het restant nog wel gebruiken.

Hiervoor zou ik graag weten, waar deze macro's worden opgeslagen; anders kan ik ze ook niet verwijderen.

Alvast bedankt (iedereen).

Oeldere

oeldere,

Ik persoonlijk denk dat ze in de file gebakken zitten.

Oeldere , open een nieuw excel bestand schakel je macro's uit of zet de beveiliging heel hoog , sluit daarna af en open dan je probleem bestandje , zo heb je geen last van de macro's en kan je in de vb editor om daar je macro te neutraliseren . Als ik last heb met die probleempjes zet ik mijn bestandje op een USB stick en laat ik het in excel 2002 openen ( andere cpu ) deze vraagt of ik de macro's wil inschakelen of niet > niet dus en hups ik kan verder > dit was maar een tipje als je iemand met een versie excel 2002 kent .
@ Wim 'k ben geklopt in de spurt
@ Oeldere als er geen gevoelige info instaat en het kan gepost worden ..........

Laatst bewerkt:
Als ik last heb met die probleempjes zet ik mijn bestandje op een USB stick en laat ik het in excel 2002 openen ( andere cpu ) deze vraagt of ik de macro's wil inschakelen of niet > niet dus en hups ik kan verder > dit was maar een tipje als je iemand met een versie excel 2002 kent .

bestandje kan wel worden ingelezen in excel (denk versie 2003?).
het bestandje is nu wel te lezen en te bewerken.
de formules zijn niet meer aanwezig (deze zijn omgezet in getallen / waardes).

Iedereen die heeft bijgedragen aan deze oplossing hartelijk bedankt.
Ik ben er zeer content mee.:thumb::thumb::thumb:

Tevens wordt deze vraag nu gesloten.

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan