In welke te recoveren registerfile de product ID code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Allereerst wil ik iedereen een goed en vooral gezond 2016 toewensen !! (en dat het een jaar zonder al te veel computer problemen mag worden)

Ik heb afgelopen week een laptop aangeboden gekregen waarvan de harddisk gecrashed is. Deze is middels recovery software nog te lezen.
Hierop stond een originele versie van Windows 8.1 geïnstalleerd.

Ik heb reeds een nieuwe harddisk aangeschaft en ingebouwd en ook een nog te registreren versie van Windows 10 bij Microsoft gedownload.
Hoe krijg ik nu de Product ID code van de Windows 8.1 terug welke op de gecrashte schijf staat? Welke file dien ik te recoveren en te editen?

Alvast bedankt voor jullie reactie \ advies !!

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
GoedeMorgen Mark .....:thumb: en beste WENSEN ! :d

ALS jij nu wel deze HD lezen kan dan is ook makkelijk serial nr. vinden/zien via => KLIK HIER <= gratis versie is ook helemaal voldoende ! :D

MJB2.jpg MJB.jpg<<== LET OP op zoiets ! ! !

Laatst bewerkt:
Je hebt niets aan een oem key, daar kun je geen schone installatie met windows 10 mee plegen, dan geen activatie zonder betaling.
Indien je aan een oem windows 8.1 kunt komen kun je wel de key gebruiken, die staat ook op een sticker op het notebook als die niet is versleten.

Probeer de hele oude schijf te klonen op de nieuwe, erna kun je windows 8.1 upgraden met windows 10 indien gewenst.

De productcode kun je op de volgende manier achterhalen:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:productkey.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → productkey.vbsOpenen

De productcode zal nu verschijnen:
ximg_54a0af7f8bff8.png.pagespeed.ic.mO6irF5LAu.jpg

Suc7:thumb:

Laatst bewerkt:
Nog makkelijker : Als het om een legale windows gaat dan hoort er een (COA) sticker op de laptop te zitten met daarop de product Key.

Als die er niet op zit dan is het waarschijnlijk geen legale windows en hoef je ook geen moeite te doen om de key te achterhalen.

Bedankt voor de vele snelle reacties !!
Ik ben aan de slag gegaan met de tip welke Dorado gaf en het is me gelukt om, nadat ik eerst een Windows 2010 Home editie had gedownload bij MS, de product ID code te verkrijgen. Uiteindelijk dacht ik hiermee Windows 10 te activeren maar zag tot mijn grote verbazing dat deze al voorzien was van een product ID code en ook al geactiveerd was. Dit bij een schone installatie....
De product ID code lijkt ook totaal niet op de verkregen code via de tip van Dorado. Betreft dit een betrouwbare activatie?

Gr. Mark

Dan was er al een upgrade naar 10 uitgevoerd geweest en die code van een w10 oem upgrade zijn op elke oem pc gelijk...

Als er idd een upgrade geweest is, correspondeert de productcode niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan