In windows 10 of in chalet os mijn gekloonde ssd met windows 7 virtueel draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjohanson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2019
Ik heb een nieuwe laptop met 2 ssd schijven.

Ik werk nu met Windows 10 pro, wat niet mijn favoriete besturings- programma is.

Ik wil graag mijn windows 7 schijf met alle werkende software clonen op een externe harddisk(afkomstig van een andere computer )
en daarna virtueel draaien binnen windows 10 of helemaal van windows 10 afstappen en
de gekloonde windows 7 virtueel draaien in een linux variant zoals b.v Chalet O.S.

Ik wil gebruik maken van oracle virtual box.

De gekloonde windows 7 zou ik onder willen brengen op 1 van de 2 ssd schijven van de nieuwe laptop.

De vraag mij of dit technisch mogelijk is en hoe ik dit stap voor stap voor elkaar krijg.

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die graag veilig in windows 7 door willen blijven werken
na verlies van de ondersteuning van Microsoft windows 7 in januari 2020.

Is er iemand op het forum die mij hier mee kan helpen.

Computer groeten, Hans Johanson.

Met windows 10 zou dat werken, een installatie van de ene hardware overzetten op de andere, maar dat wilt u niet :-)

Met windows 7 lukt dat alleen maar als de hardware gelijk is of heel erg op elkaar lijkt.
Misschien dat het lukt, maar dan moeten i.i.g. alle drivers voor win7 opnieuw geinstalleerd worden.

Gewoon proberen, zou ik zegen. best interessant.
Wel natuurlijk eerst een system backup maken van de huidige (windows 10?) installatie zodat als het niet lukt deze weer terug gezet kan worden.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom u niet gewoon een verse windows 7 installatie op die nieuwe laptop doet. Dat werkt zeker.
Dan ook eerst een system backup van de huidige situatie maken voor het geval u toch naar win10 wilt.

Dat kan door middel van een P2V (Physical to Virtual) conversie uit te voeren van Windows 7. Meer uitleg achter de link -> https://www.virtualbox.org/wiki/User_HOWTOS

Het virtualiseren van Windows 7 zal je overigens niet helpen bij het feit dat er geen updates meer voor gaan verschijnen. Virtueel is Windows 7 dan net zo kwetsbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan