In windows geïnstalleerde software

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
Lang geleden heb ik een aantal kleine spelletjes gekocht en geïnstalleerd. Nu ga ik binnenkort over op een nieuwe pc, en wil ik graag deze spelletjes, simpele dingen, overzetten.

Helaas heb ik ze alleen nog maar in Windows, kan ze dus niet sec overzetten. Is er een mogelijkheid om ze uit windows te krijgen?

Ik gebruik windows ME.

Ik heb ontdekt dat sommige spelletje niet eens in het register komen.
Kopieer eens zo'n spelletje naar een andere plek.
Klik daar de exe aan. Zo kan deze nooit het register gebruiken en kun je er achter komen.
Bovendien kun je kijken of er in de map van het spelletje nog een install zit.
En als laatste.....je kunt ongelooflijk veel spelletjes vinden op het internet.
Vertel in ieder geval welke je erg belangrijk vindt.
Ik heb een leuk aantal in huis.

Ook hier en hier zijn er genoeg te vinden. Zelfs spellen die er ogenschijnlijk heel modern uitzien zijn gewoon weer te gebruiken door inderdaad op de exe te klikken.

Is de vraag niet dat de spelletjes MET registersleutels en alles gekopieerd wordt naar een andere computer om zo alles in tact te houden?

James:)

Geplaatst door James007
Is de vraag niet dat de spelletjes MET registersleutels en alles gekopieerd wordt naar een andere computer om zo alles in tact te houden?

James:)

Jawel maar de meeste spellen hebben simpelweg geen registersleutels.

Eventueel extensie's voor maps enzo maar dat is te herstellen.

Het probleem is om in je register uit te gaan zoeken wat waarbij hoort.

Als antwoord kan ik alleen maar zeggen dat ik spellen altijd op D installeer en nooit op C. Daar gaan ook de mails op en de documenten. Als ik dan de schijf formatteer gaat alles van D op een andere schijf en na formattering weer terug op D. Als ik dan na installatie van windows op c op die D weer op de exe van die oude spellen klik doet er een hoop het gewoon weer. Ik heb het dan over spellen zoals Bookworm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan