in word kanik niet wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Zit al een uur te klooien met het programma word.
Als ik iets met de backspacetoets wil weghalen dan wil het niet weg. Er komt alleen een streep erdoor

Ik heb volgens mij toch alles goed staan in Extra --> track changes (zie bijlage)

whelllep ik weet het niet meer?

wie kan mij helpen

Bijlagen

• word.jpg
    word.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 106
Zou het kunnen zijn dat dit document door een ander is gemaakt, die het heeft beveiligd?

Zie bijlage

Bijlagen

• beveiliging.jpg
    beveiliging.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 94
Wat Ron zegt is idd. een optie. Je kan het simpekweg checken door het bestand te openen en vervolgens onder een andere naam op te slaan.

Bij het daana openen van dat nieuwe bestand moet de beveiliging eraf zijn.

sorry cort maar dit is een document dat ik zef gemaakt heb, daarna op een cd gebrand en nu weer opnieuw op mijn harde schij heb gezet.
En die beveiliging is geen beveiliging maar alleen een probleem voor mij op dat document ( een proefwerk voor mijn leerlingen) de verbeteren/wijzigen.

Pasja......
opslaan onder een andere naam lost het probleem niet op..
Ik weet trouwens ookniet hoe dit probleem zo is ontstaan. Zoals gezegd is dit een toets van mezelf en ik heb het echt niet beveilig, alleen op een cd gezet vorig jaar.

grt.

Martin

Martin,

ik ben dol op onoplosbare problemen. Als het bestand niet al te persoonlijk / vertrouwelijk / geheim is, kun je het dan mogelijk als bijlage (gezipt) plaatsen ?

Ik wil er wel eens mee stoeien................

ok Komt ie

en ga nou bniet zeggen dat het probleem 9bij jullie) nu ineens voorbij is...

ps niet over het internt verspreiden want ze moeten het nog maken. :D

grt.

martin

Martin,

Ik heb geenszins verondersteld dat je illegaal bezig was, alleen maar gekeken naar wat er aan de hand kon zijn.

Een paar vragen.

Werk je nog onder hetzelfde OS als toen je het op cd hebt gezet?

Heb je het probleem alleen als je BS gebruikt, of ook met DEL en met selecteren+verwijderen?

Blijft het probleem bestaan na herstarten van je pc?

Heb je Office>herstellen uitgevoerd en blijft het probleem ook daar na?

Overigens, ook voor Pasja, als een document is gemaakt en opgeslagen voor revisie door anderen is de beveiliging niet te doorbreken, ook niet door het onder een andere naam op te slaan. Dat werkt wel bij 'alleen lezen' versies, maar niet bij revisie en/of opmerkingen toevoegen.

Een werkbare oplossing zou nog kunnen zijn: open een nieuw document naast dit document. Selecteer alles in het bestaande document (bewerken>alles selecteren), kies kopieëren. Ga naar je nieuwe document en kies plakken.
Geen schoonheidsprijs, maar werkt meestal wel.

Groeten,
Ron

Getoonde scherm in je bijlage is alleen om de instelingen van het wijzigen bijhouden in te stellen.
Dus met welke kleur en of het onderstreept moet zijn of doorgehaald etz.

Het aanzetten van deze optie gaat met CTRL+Shift+E, uitzetten kan inderdaad wat lastiger zijn.

Afhankelijk van je Word versie kan je deze op verschillende manieren aan en uit zetten.
In Word 97 is dit meen ik in het Extra menu te vinden.
Zo te zien gebruik je echter Word 2002, is dat zo ga dan eens met je muis in het grijze gebied naast de werkbalken staan (bv het grijs naast het vraagteken van de hulp functie) en klik op de rechtermuis knop.
Je krijgt nu de keuze extra werkbalken zichtbaar (of onzichtbaar) te maken, je hebt de werkbalk redigeren (geen idee wat dat in het engels is (hij staat boven 'Tabellen en randen'), vink deze aan.

Je krijgt er een menu balk bij, zie voorbeeld, hier kun je wijzigen accepteren of juiste niet...
Accepteer alle wijzigingen en je probleem zou verhopen moeten zijn.

Bijlagen

• redigeren.jpg
    redigeren.jpg
    19,7 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Geplaatst door rmschoof
Martin,

Ik heb geenszins verondersteld dat je illegaal bezig was, alleen maar gekeken naar wat er aan de hand kon zijn.

Nee Ron, wet ik ook wel, maar die opmerking sloeg op de reactie van cort.

Werk je nog onder hetzelfde OS als toen je het op cd hebt gezet?
* Yep, toen op windows xp en nu nog steeds

Heb je het probleem alleen als je BS gebruikt, of ook met DEL en met selecteren+verwijderen?
* Verwijderen kan ook inet, anders had ik het document wel kunnen inkorten om het daarna te zippen.

Blijft het probleem bestaan na herstarten van je pc?
* Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, wil de pc nu even niet uitzetten omdat ik een download heb aanstaan en ik wil niet weer achteraan in de rij komen te staan.

Heb je Office>herstellen uitgevoerd en blijft het probleem ook daar na?
* ja blijft ook daarna. Het bestaat overigens niet voor alle documenten alleen voor deze.

Een werkbare oplossing zou nog kunnen zijn: open een nieuw document naast dit document. Selecteer alles in het bestaande document (bewerken>alles selecteren), kies kopieëren. Ga naar je nieuwe document en kies plakken.
Geen schoonheidsprijs, maar werkt meestal wel.
* HEEEE dat werkt inderdaad. Voor vandaag is dat probleem dus opgelsot, maar blijft de vraag.....wat is hier in hemelsnaam aan de hand????

Pasja..... je krijgt je raadseltje nog van me.

grt.

Martin

1/
Zet de cursor in de tekst die je wilt vervangen en dubbelklik, daardoor wordt het woord gemarkeerd.
Gebruik Del om te verwijderen, of tik nieuwe tekst.

2/ Is er niet een sneltoets aan de backspace gekoppeld?

Uit Word Help:
Sneltoetsen toewijzen aan opdrachten of andere elementen

U kunt sneltoetsen toewijzen aan opdrachten, macro's, lettertypen,
AutoTekst-fragmenten, opmaakprofielen of speciale symbolen.

1 Klik op Aanpassen in het menu Extra.

2 Klik op Toetsenbord.
3 Klik in het vak Wijzigingen opslaan in op de naam van het huidige document of van de sjabloon waarin u de gewijzigde sneltoetsen wilt opslaan.
4 Klik in het vak Categorieën op de categorie die de opdracht of het andere element bevat.
5 Klik in het vak rechts van het vak Categorieën op de naam van de opdracht of het andere element.

In het vak Gebruikte toetsen worden alle sneltoetsen weergegeven die momenteel zijn toegewezen

6 Typ in het vak Druk op gewenste sneltoets de sneltoetscombinatie die u wilt toewijzen.
7 Klik op Toewijzen.

:cool:

opgelost, nu nog een oorzaak

Gelukkig is het het probleem voorlopig opgelost.
Maar Pasja,
ook ik ben benieuwd of er een oorzaak is aan te wijzen.

zo te lezen is het gezipt plaatsen mogelijk al niet meer nodig............ :D :D :D

Hee jongens... hartverwarmend al die hulp...

ok withaar jij eerst.

Ik heb inderdaad word 2002 en heb ook alles gevonden wat je zegt.
Alleen die optie laat zich niet aanvinken en daarnaast staat aangevinkt dat ik niet mag veranderen ( in dat vakje waar dat rood kruisje in staat) en dat kan ik weer niet uitvinken.
(zie plaatje)

Bijlagen

• balk.jpg
    balk.jpg
    17,4 KB · Weergaven: 78
Geplaatst door peter vazed
1/
Zet de cursor in de tekst die je wilt vervangen en dubbelklik, daardoor wordt het woord gemarkeerd.
Gebruik Del om te verwijderen, of tik nieuwe tekst.

:cool:

Als ik dat doe komt er alleen een streep door de gemarkeerde tekst te staan. Dat werkt dus niet.

grt.

martin

Geplaatst door gast0225
zo te lezen is het gezipt plaatsen mogelijk al niet meer nodig............ :D :D :D

Als ik weet hoe ik het betstand onder de 100 Kb kan krijgen komt het nog wel degelijk Pasja .. maak je geen zorgen :D

Dat kan natuurlijk niet zonder het originele bestand te verminken, maar misschien mag je het Pasja wel direct mailen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan