In word sorteren op alfabet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubengraafland

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Hallo,

Hoe moet ik in word 2000 of XP (ik weet niet welke versie) moet sorteren op alfabet ik heb namenlijk een hele lijst spellen gemaakt en die wil ik nu op alfbabet sorteren wie weet hoe dit moet alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Rubie

alles selecteren, dan naar tabel>>sorteren en verder zie bijlage!

Bijlagen

• sorteren.jpg
    sorteren.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 563
etiketten tabel oplopend sorteren

hallo,

wie kan mij vertellen hoe ik een etikettenlijst oplopend kan sorteren?
alvast bedankt
gr stephani

dag stephani,

vooreerst welkom op het forum. je begint beter een eigen vraag. zeker als het al zo'n oude vraag is. oplopend sorteren doe je op dezelfde manier via tabel - sorteren.

steven

Hoi Steven,

Dank je voor je reactie.
Inderdaad ben ik net nieuw en wist niet goed waar ik een vraag kon stellen.
Ik heb wel gelezen hoe je oplopend kunt sorteren, maar helaas werkt dat bij mij alleen met gewoon tekst.
Maar ik wil graag adressen in een tabel (voor stickers) sorteren, en dat wil me niet lukken op die manier.
Misschien heb je nog advies voor me?
Alvast bedankt.

Vr, gr. Stephani

stephani,

hoe ziet jouw tabel eruit? ik kan gewoon sorteren op de kolom die ik kies. anders moet je er eens een fictief voorbeeldje bijzetten.

steven

Hoi Steven,

Jee jij bent snel haha:D

Ik maak dus adressen op sticker aan, dat zijn 3 kolommen.
Zodra ik alle adressen heb ingevuld, selecteer ik ze en ga naar Tabel> sorteren, en dan kan ik kiezen tussen paragraaf of veld. Als ik veld aan klik krijg ik daaronder weer een wit vlak waar ik zelf dus iets moet intypen, en ik neem aan dat het veld 2 of een ander getal moet zijn?
Wanneer ik paragraaf aanklik gebeurt er niets, geen verandering dus.
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is zo.

Vr gr Stephani

je moet daar gewoon op paragraaf klikken. vanwaar komen jouw adressen? kan je ze niet beter daar sorteren?

steven

Nee ik kan ze niet vooraf sorteren.
En ik heb idd op paragraaf geklikt, en dat werkt wel als je een gewoon document typt, of een rij namen enz. onder elkaar, maar zodra de lijnen van een stickervel ertussen staan als tabel dus, gaat het mij helaas niet lukken. Wellicht ligt t aan de lijnen van de tabel?
gr
Stephani

je zal dan toch een voorbeeldje moeten sturen. hierbij een voorbeeld waarmee ik gesorteerd heb.

steven

Bijlagen

stephani,

je werkt beter met adressen samenvoegen en dat je in een apart bestand je adressen bijhoudt. dan kan je wel sorteren. Dhr. komt wel altijd voor Mvr.

hierbij twee voorbeeldjes: adressenbestand en etiketten masker. je kan ze koppelen via extra - brieven - afdruksamenvoegen.

steven

Bijlagen

Hoi,
Ja dat begrijp ik..heb er tijdens de cursus mee moeten werken.
Maar op mijn werk gebruiken we een andere database, en hebben ze liever dat ik meteen stickers maak zodat iedereen ze kan bijhouden en of veranderen en uitdraaien.
Ik zal eens een balletje opgooien om t misschien anders te doen.
Dank je wel voor je moeite.
gr Stephani

hebben ze liever dat ik meteen stickers maak zodat iedereen ze kan bijhouden en of veranderen en uitdraaien.
het grote probleem is dat als ierdereen het bestand maar kan aanpassen dat je binnen een half jaar met een frul bestand zit. je hebt maar een of twee mensen nodig die een database mogen beheren. als je maar een deel van de DB nodig hebt, moet je met een code werken (via een export naar excel en deze dan koppelen met je masker).

als je in een "stickerblad" in het midden twee adressen eruit gooit, heb je ofwel twee stickers die leeg zijn, ofwel veel werk om deze lege sticker op te vullen. als de andere DB access is, kan je vandaaruit ook stickers printen.

steven

het grote probleem is dat als ierdereen het bestand maar kan aanpassen dat je binnen een half jaar met een frul bestand zit. je hebt maar een of twee mensen nodig die een database mogen beheren. als je maar een deel van de DB nodig hebt, moet je met een code werken (via een export naar excel en deze dan koppelen met je masker).

als je in een "stickerblad" in het midden twee adressen eruit gooit, heb je ofwel twee stickers die leeg zijn, ofwel veel werk om deze lege sticker op te vullen. als de andere DB access is, kan je vandaaruit ook stickers printen.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan