In writer calc adressenbestand voegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosj

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
ik wil in writer een brief maken, waarin ik velden uit calc de adressen wil plaatsen. Het lukt me niet!

hoe voeg ik samen? hoe selecteer ik velden? hoe kan ik een ingevuld document zien?

ik gebruik dit regelmatig in MsOffice, maar wil niet terug naar mijn "geleende" MsO versie.

alvast bedankt voor de reactie

mailings

Vooraleer een mailing te kunnen maken in Writer moet je een databasekoppeling leggen als volgt.
Open het programma-onderdeel “OpenOffice.org Base”.Kies “Met een bestaande database verbinden.Kies in de lijst het type database, vb. Excel werkblad, Access database, enz...Klik op “Volgende”. Gebruik de knop “Bladeren” om de locatie van het datbasebestand in te vullen. Selecteer de optie “Ja, de database registreren”.
Daarvoor zal een bestand worden aangemaakt met als extensie ODB.
Dit bestand is een soort doorgeefluik tussen de database en Writer.
Sluit OpenOffice.org Base en open Writer. Druk op de toets F4 om je gegevensbronnen te zien. Hierin moet je de database kunnen zien die je zopas hebt gekoppeld. Klik op de naam van de database, alle records worden nu zichtbaar. Sleep de veldnamen met linkermuisknop ingedrukt naar de gewenst plaats in je document.
Succes.

Vooraleer een mailing te kunnen maken in Writer moet je een databasekoppeling leggen als volgt.
Open het programma-onderdeel “OpenOffice.org Base”.Kies “Met een bestaande database verbinden.Kies in de lijst het type database, vb. Excel werkblad, Access database, enz...Klik op “Volgende”. Gebruik de knop “Bladeren” om de locatie van het datbasebestand in te vullen. Selecteer de optie “Ja, de database registreren”.
Daarvoor zal een bestand worden aangemaakt met als extensie ODB.
Dit bestand is een soort doorgeefluik tussen de database en Writer.
Sluit OpenOffice.org Base en open Writer. Druk op de toets F4 om je gegevensbronnen te zien. Hierin moet je de database kunnen zien die je zopas hebt gekoppeld. Klik op de naam van de database, alle records worden nu zichtbaar. Sleep de veldnamen met linkermuisknop ingedrukt naar de gewenst plaats in je document.
Succes.

vul het aan met het volgende; kies daarna; Extra - assistent standaardbrief en volg daarna de stappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan