inaccessible _boot_divice (windows start niet op)

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelsloots

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
22
krijg de volgende melding :

inaccessible _boot_divice


'als dit de eerste keer is dat u dit stop scherm ziet , moet u de computer
opnieuw strarten . Als dit scherm weer schijnt , voert u de volgende
handelingen : Controleer de computer op virussen . Verwijder de alle nieuw
geinstalleerde vaste schijven of vaste schijf controllers.Controleer of de
vaste schij goed is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK/f uit om na te
gaan of de vaste schijf is beschadigd of niet . Start de computer opnieuw .
Raadpleeg de introductie handleiding voor meer informatie voor het
verhelpen van stop-fouten '

Dit is allemaal met een blauwe achtergrond heb vanalles geprobeerd veilige modus, laatste goede confugratie foutenopsporingsmodus.

met de f8 alles op fabrieksinstellingen gezet maakt ook niet uit.

Kan iemand mij misschien helpen en vertellen hoe ik de computer weer normaal kan gebruiken, ik heb geen schijfjes wel de microsoft instalatie code en driver op usb maar verder heb ik niks maar als het te downloaden valt is het ook geen probleem, als ik een programma nodig heb.

BVD
 
Je kan met een Bootdisk opstarten , dan Fdisk en de schijf Activeren.
Probeer dat eens
 
Of misschien ook nog te proberen: heb je ergens nog een bootable diskette liggen? Je moet aan zoiets geks denken als de Opstartdiskette Win95.
Waar BANDIT123 ook al op doelde.
Met zo'n diskette in drive A de PC herstarten en wachten tot je de A-prompt krijgt.
Probeer dan of je met de opdracht: cd c:\ de C-prompt kunt krijgen.

Zoek dan in de C-root naar boot.ini. Dan: copy c:\boot.ini a: De bedoeling is om later op een andere PC dat a:\boot.ini in Kladblok te openen en te controleren.
Er is vast wel ergens uit te zoeken wat de boot.ini voor Windows 2000 moet zijn, rekening houdend met het aantal partities op je PC.

Na het kopieeren naar a: van boot.ini en terwijl je nog in de C-prompt staat, de volgende opdracht typen: chkdsk /r en als dat wil starten, afwachten.

Diskette uit de A-drive, PC herstarten. Afhankelijk van wat er is gelukt daarna verder kijken.
 
Laatst bewerkt:
Oke ik zal eens kijken of ik nog een andere cd of diskette kan vinden, er ligt er wel een maar dat kan ook driver van 98 zijn dat weet ik zo niet ff proberen uds.

iig bedaknt
 
Ik heb dit zelf ook wel eens gehad met een harde schijf die eerst gewoon goed werkte. Ik kreeg precies dezelfde melding. De harde schijf bleek defect te zijn. Kan goed zijn dat dat bij jou ook is, maar dat hoeft natuurlijk niet. Kan ook iets anders zijn:)
 
Hoi !

Mocht een en ander niet werken zou ik de HDD zeker even controleren met een tooltje van de fabrikant. De meeste staan ook op deze bootable CD: UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Zitten trouwens ook andere tooltjes in om je probleem op te lossen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan