Inaccessible boot device!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robscH

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik kom er niet uit !??
Deze threat is bij "systeem" ondergebracht, maar er volgt geen antwoord!

Betreft; blauw scherm met stopcode
Wordt vergezeld met een melding "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE"

SYSTEEM:
P4 2,4 Ghz
ASUS P4C800 mobo
MAXTOR 120 Gb HD

Bij opstarten zoekt PC naar IDE drives =>
vind geen HD's => melding;
no drives attached to Fasttrack controller; BIOS not installed.

Er is nog wat, de HD was origineel in 6 partities verdeeld, maar nu vind ik er maar 2 terug (C: en D: , maar dat zijn eigenlijk D: en E:).
De originele C: (met XP etc.) is dus niet te benaderen

Als ik deze HD echter in andere PC zet, dan zijn de 6 partities er wel (althans, volgens mijn zoon).

Ik moet dus op de een of andere manier de originele C: zien te formatteren om daarna de Ghost-backup (*) terug te plaatsen via de Ghost disk
(*) staat nu op C: !?, was eerder D: of E:-drive.

Nu net even een HD van een andere goed werkende PC geplaatst;
Hetzelfde probleem blijft, met dezelfde bovengenoemde meldingen.

Ik word er ^RT$&&#@^!%!! van.

Rob

Laatst bewerkt:
Hallo

Korekt ingesteld in de b.io.s. ??

Voeding aangesloten (+12V en +5V)

Flatcable niet verkeerd om aangesloten ???

Tijdens de p.o.s.t. v/d p.c. , wordt deze schijf herkend ??

Let wel , het verkeerd om aansluiten v/d i.d.e fleatcable , zelfs kortstondig , kan genoeg zijn om deze poort bye ..bye .. te laten gaan hoor.

Mits die harddisk werkt in een ander systeem , kun je die alvast uitsluiten .

Peter

Korekt ingesteld in de b.io.s. ?????[/B]

Hij wordt in de BIOS gezien

Voeding aangesloten (+12V en +5V)[/B]

Denk ik wel, want als ik de voedingskabel loshaal, dan ziet de bios de HD niet

Flatcable niet verkeerd om aangesloten ???[/B]

Ja, want die kan er maar op 1 manier op.

Tijdens de p.o.s.t. v/d p.c. , wordt deze schijf herkend ??[/B]

PC start op en zoekt uiteindelijk naar IDE drives. Die vindt hij niet en daarna kreeg ik dus eerder het blauwe scherm, maar nu gewoon zwart met 5 tekens in li bo hoek.
Via PC DOS floppie), zie ik alleen 2 partities (schijven) ipv de 6 die ik had ingedeeld (via FDISK zie ik ook maar 2 schijven). De originele C: schijf, waarop XP en overige programma's staan, zie ik dus niet.
Met progje F-prot heb ik een scan uitgevoerd en het volgende virus zou dus in de bootsector zitten;
boot-437.A.

Ik heb met FDISK /MBR gepoogd de bootsector te resetten, maar dat heeft dus niet geholpen.

Let wel , het verkeerd om aansluiten v/d i.d.e fleatcable , zelfs kortstondig , kan genoeg zijn om deze poort bye ..bye .. te laten gaan hoor.

Mits die harddisk werkt in een ander systeem , kun je die alvast uitsluiten .[/B]

Ik heb de HD al in een andere PC gehad. Daar zie ik gewoon de 6 partities.
Tevens heb ik de goede werkende HD van die andere PC in de probleem PC gehad en krijg hetzelfde euvel.

Rob

Hallo

Mits er een bootsector virus aanwezig is , kan dit tot de meest onlogische fouten leiden....

Ik zou dit kordaat aanpakken en een reformat van deze schijf uitvoeren.

Uiteraard eerst de data backuppen indien dit nog steeds niet is gebeurt..

Indien je zeker wil zijn van die i.d.e. poorten , dan kun je altijd eens een "spare" harddisk aansluiten en die eens formateren en "proefdraaien.

Ik heb al "nagelnieuwe" flatcables" gehad , die verkeerd om geknepen waren hoor , mar mits b.i.o.s. die herkend , kun je ook al deze fout uitsluiten.

Virusje is wel "surprise" , mits niet eerder vermeld .

Peter

Re

Peter,

OK, Ik moet dan proberen de originele C:schijf dus te formatteren.
Ik zal dat dan in een andere PC moeten doen, want de originele C:-drive wordt niet herkend in de probleem PC.

Op de originele D: staat een recentelijke backup van de originele C: (GHOST imagefile), dus die kan ik t.z.t. terugzetten.

Er is toch een PROBLEEM:
Intussen gaf een andere HD in de probleem PC hetzelfde probleem, m.a.w. deze HD werd ook niet gevonden (wel in de BIOS).

Dat houd kortom in dat het formatteren van de originele HD dus ook geen oplossing is.
Want in deze HD zat geen virus!

Kan het evt. nog wat anders zijn?
Geheugen probleem?
CPU kaduuk?

Hoor graag weer van jullie.

Rob

Hallo

C.p.u. en geheugen kun je uitsluiten , dan zouden er andere errors zijn .

Een eventueel master/slave jumpersetting is ook nog een mogelijkheid.

Anders eens systeem opstarten met alle i.d.e. devices losgekoppeld ???

Dus enkel 1 harddisk b.v.b. , uiteraard korrekt ingesteld , zowel b.i.o.s. als jumpers .

Indien er geen o.s. aanwezig is op de "testschijf" , kun je nog steeds d.m.v. bootdisk opstarten.

Ik hoor de "uistslag" wel , en anders kunnen we alle mogelijkheden eens stap voor stap overlopen ???

Peter

we komen al verder

Jullie hebben e al een beetje op het goede spoor denk ik.

Los van het feit dat ik maar 2 partities zie (via PC-DOD of FDISK), is vermoedelijk de RAID driver niet geinstalleerd.

Probleem bij mij is, dat ik wel een CD-ROM schijf heb bijgeleverd gekregen, maar die niet kan installeren.

Ik zal dus eerst de driver moeten zien te krijgen op een floppie.

Hier een NL link met toegevoegde waarde mbt tot mijn probleem;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/573806

We keep on going, Ik ga dus eerst eens kijken of ik de driver kan downloaden. Voor de zekerheid moet ik nog een proggie hebbeb om het virus in de bootsector te verwijderen; weten jullie een progje voor PC-DOS?

Bedankt en als je intussen wat weet dan zie ik het wel.

Stap dichterbij

Heb door het bijplaatsen van een andere HD (als master), de boel in zoverre aan de gang, dat ik ALLE schijven weer zie.

Ga een algehele virusscan uitvoeren.

Kan echter op de een of andere manier de Ghost backup niet terugzetten.
Hij start middels PC DOS op en blijft vervolgens hangen.

Afijn, daar kom ik nog wel uit.

Wat nu uiteindelijk het probleem heeft veroorzaakt, zal toch het virus in de bootsector zijn gewest, denk ik.

Toch bedankt voor het meedenken.

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan