Inbel verbinding doet het niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter B.Kat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen,
Ik heb hier een nieuwe Laptop staan met Win XP home, welke naar mijn dochter gaat.
Aangezien zij geen adsl of kabel heeft maakt zij nog gebruik van internet via een inbel verbinding.
Nu is het probleem, dat hij wel inbelt en er verbinding is met de provider maar dan komt er al bijna direct in beeld "kan gevraagde website niet openen".
Ligt dit aan een of andere instelling ,waardoor hij maar een korte tijd probeert de site te vinden of is er wat anders aan de hand. Ik kan mij herrinneren ,dat ik vroeger in de tijd dat ik ook inbelde, dat je ergens aan kon geven hoe lang hij proberen mocht een site te vinden.
Maar dat kan ik niet meer vinden.
Weet iemand raad hoe ik hier mee aan moet ?
Vrgr. B.Kat

Heb je al eens op de site van de provider gekeken hoe de inbel gegevens voor een modem moeten staan.
uit dat tijdperk kanik mij nog herinneren dat elke provider andere instellingen had.

Ik heb alle instellingen van een de oude laptop, welke ook via een inbelverbinding op internet zat exakt overgenomen en gecontroleerd.
De oude pc kan nog steeds internet pagina's openen wat met de nieuwe niet het geval is.
De instellingen zijn inderdaad precies het zelfde.
Vrgr. B.Kat

LS,
Het is opgelost, de provider was overgegaan op een ander inbelnummer en iets andere instellingen.Dit zou al in april 2004 zijn gebeurd, maar met de oude laptop kon nog tot voor twee weken terug gewoon onder de oude instellingen verbinding worden gemaakt.
Nu is zeker die weg per 1 januari 2006 afgesloten, hoewel ik hier niets van kan vinden op desbetreffende website.
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan