Inbel webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,

Ik ben een grote fan van Windows 95 & 98. Nu wil ik graag, puur uit nostalgie, een webserver maken waar je kan naar inbellen. Deze staat dan vol met oude versies van website's uit het web archief, en een aangepast google pagina die dan enkel naar die website's leid. Is dit mogelijk? Ik kan 1 computer (als server) laten draaien op een andere locatie, en een computer (als client) bij mij thuis. Het makkelijkst zou zijn dat de server draait onder Windows XP, omdat dit heel stabiel is en omdat het veel oude hardware ondersteunt.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jens

Een Google pagina aanpassen om te laten zoeken in een lokale database met websites is mogelijk, flink wat werk maar het moet kunnen.
Op een server inbellen kan niet, heeft ook nooit gekund.
Het inbellen is het process om via een telefoonmodem verbinding met internet te maken, vandaaruit kunnen webservers aangesproken worden, met andere woorden: als je wilt inbellen op een webserver moet je een ISDN of POTS abbonement nemen, een handjevol providers biedt deze nog.
Daarmee kan je dan inbellen naar internet, en je eigen webserver opzoeken, of dit toegevoegde waarde heeft aan de ervaring van je server betwijfel ik, vooral omdat het technisch gezien geheel los van elkaar staat en je niet en een ISDN verbinding en een ADSL verbinding tegelijk kan gebruiken (uitzonderingen als flinke load-balancers zullen we maar aannemen dat die nvt zijn...) waardoor je of traag internet hebt, of geen inbellen.

Waarvoor is het; jezelf, kennissen, wereldwijd beschikbaar op het internet?
Het meeste in de buurt van inbellen kom je door op je site er een fragment van te plaatsen, realistisch gezien is het een leuk stukje nostalgie waarvoor de techniek al lang verdreven is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan